پکن- ایرنا: دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا که در اروپا بسر می‌برد با تهدید چین به ادامه جنگ تجاری تاکید کرد در صورتی که نیاز باشد بر ۳۰۰ میلیارد دلار دیگر از کالاهای صادراتی این کشور به آمریکا، تعرفه اعمال می‌کند.

ترامپ چین را به تعرفه ۳۰۰ میلیارد دلاری تهدید کرد

ساوت چاینا روز پنجشنبه نوشت: ترامپ با بیان اینکه مذاکرات با چین در زمینه مسایل اقتصادی و تجاری در جریان است گفت که تصور می‌کند پکن خواهان توافق باشد.

از آغاز مذاکرات تجاری چین و آمریکا از فوریۀ سال ۲۰۱۸ (بهمن ۹۶) به این سو، دو کشور در ۱۱ نشست دو جانبه دربارۀ اکثر مسایل مورد اختلاف به توافق رسیدند اما مذاکرات بارها به خاطر عهدشکنی آمریکا دچار فراز و نشیب شد.

ماه مارس سال ۲۰۱۸ (اسفند ۹۶) یعنی یک ماه پس از آغاز مذاکرات تجاری دو کشور، دولت آمریکا گزارش بازرسی ۳۰۱ علیه کالاهای چینی را منتشر و اعلام کرد ۲۵ درصد بر تعرفه گمرکی ۵۰ میلیارد کالای چینی می‌افزاید.

بر اساس این گزارش در ماه مه ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۹۷)، یعنی فقط ۱۰ روز پس از صدور بیانیۀ مشترک دو کشور مبنی بر عدم جنگ تجاری، دولت آمریکا بر خلاف این توافق، ادامۀ اجرای افزایش تعرفه گمرکی بر کالاهای چینی را اعلام کرد.

در ماه مه سال ۲۰۱۹ (اردیبهشت ۹۸) آمریکا غیرمسئولانه چین را به «عقب نشینی از موضع پیشین» متهم و اعلام کرد تعرفه گمرکی بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی را که قبلا به ۱۰ درصد ارتقاء داده بود، به ۲۵ درصد افزایش می دهد و مراحل افزایش تعرفه گمرکی ۳۰۰ میلیارد کالای چینی باقی مانده را آغاز می‌کند.

چین نیز در واکنش به این اقدامات تعرفه ای آمریکا تا کنون بر روی ۱۲۰ میلیارد دلار از کالاهای آمریکا تعرفه اعمال کرده است.

کد خبر 442904

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha