همشهری آنلاین: وزیر کشور از پیگیری پیشنهاد واگذاری واحدهای ۳۵ تا ۴۰ متری به دانشجویان متاهل مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد.

رحماني فضلي

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی‌ فضلی در صد و هجدهمین جلسه شورای اجتماعی کشور با اشاره به پیشنهاد مطرح شده در جلسه شورای اجتماعی کشور به منظور تقویت ازدواج آسان در محیط دانشگاهی، گفت: بر اساس این پیشنهاد عنوان شد که دانشجویان مقطع فوق لیسانس و دکتری هنگام تحصیل اگر متاهل شوند، به مدت ۴ سال واحد ۳۵ متری تا ۴۰ متری در اختیارشان قرار داده شود که در این زمینه با برخی دانشگاه‌ها صحبت کردیم؛ آن‌ها اعلام آمادگی کردند تا زمین در اختیار بگذارند؛ همچنین با وزیر راه و شهرسازی نیز در این زمینه صحبت شد و ایشان قبول کرد کمک‌هایی انجام دهند.

رحمانی فضلی افزود: باید جلسات مستقلی با دستگاه‌های متولی این مسئله و خیرین برگزار کنیم تا در صورت امکان در سال اول حدود ۱۰۰۰ واحد در کل کشور بسازیم. انگیزه خوبی خواهد شد و هر کس در دوره فوق لیسانس و دکترا ازدواج می‌کند به مدت چهار سال واحدی را در اختیارش قرار می‌دهیم. این موضوع تشویق‌گر خواهد بود زیرا یکی از مشکلات ازدواج مسکن است. اگر این طرح موفق شود شاید بتوان جریانی ایجاد کرد. مردم ما نیز آمادگی لازم برای کمک دارند بنابراین اگر متولیان تشکل‌ها، خیرین و دستگاه‌های اجرایی کمک کنند تا نمونه و الگویی هزار تایی را امسال در کشور اجرا کنیم، چشمه جاری از خیر و منفعت خواهد بود.

کد خبر 442622
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha