یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان نوع جدیدی دارو برای سرطان پستان تولید کردند که درصد حیات زنان مبتلا به این بیماری را به طرز چشمگیری بهبود می‌بخشد.

روش جدید مقابله با سرطان مقاوم به درمان

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس،  محققان به تازگی در نتیجه یک آزمایش بالینی بین‌المللی، از تولید دارویی خبر دادند که میزان زنده ماندن زنان مبتلا به انواع شکل‌های رایج سرطان پستان را بهبود می‌بخشد.

نتیجه تولید این دارو در نشست سالیانه انجمن سرطان‌شناسی بالینی آمریکا ارائه شد و نشان داد که یک نسخه جدید از داروی cyclin inhibitor می‌تواند میزان بقای زنان مبتلا به سرطان پستان را به ۷۰ درصد برساند.  درصد مرگ و میر این افراد ۲۹ درصد گزارش شده است.

سارا هورویتس،  محقق ارشد پروژه گفت: این مطالعه روی گیرنده‌های مثبت سرطان پستان تمرکز داشته است که دو سوم از تمام موارد سرطان پستان در میان زنان جوان را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: این روش درمانی جدید نسبت به روش‌های شیمی‌درمانی سابق کمتر سمی است. زیرا بیشتر سلول‌های سرطانی را مورد هدف قرار می‌دهد و از توانایی آن‌ها در تکثیر سلول‌های سرطانی ممانعت می‌کند.

در آزمایش بالینی پروژه بیش از ۶۷۰ بیمار بررسی شدند. این افراد تنها شامل زنان زیر ۵۹ سال و مبتلا به سرطان پیشرفته بودند.

هارولد بورستین (Harold Burstein) یک سرطان‌شناس که البته در پروژه شرکت نداشت، اظهار کرد: این پروژه بسیار حائز اهمیت است زیرا داروی cyclin inhibitor را به گونه‌ای ترجمه کرد که برای حیات زنان مبتلا به سرطان استفاده شود.

این پژوهش از سوی شرکت داروسازی نوارتیس ( Novartis) حمایت مالی شده است.

کد خبر 442612
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha