مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
۰ نفر

فروغ جباری- شیراز- خبرنگار: بسیاری از نیازمندان فارس که آرزوی سرپناه دارند و از فراهم کردن یک سقف عاجزند، امید خود را به ساختمان بزرگ کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس در خیابان زند شیراز دوخته‌اند.

راه و شهرسازی اقلید

فعالیت‌های کمیته امداد برای تامین مسکن مددجویان در سال گذشته رشد ۲۰۶ درصدی داشته که آمار قابل توجهی به‌شمار می‌رود و از میزان پیش‌بینی شده برنامه سال ۹۷ بالاتر است. مددجویانی که از داشتن سرپناه بی‌بهره‌اند، امیدوارند امسال نیز مانند سال گذشته روند تامین مسکن از سوی کمیته امداد وضعیت مناسبی داشته باشد و رنجی از مجموع رنج‌هایشان کاسته شود.

  • اقدامات کمیته امداد در حوزه مسکن

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس با تاکید بر این‌که ایجاد سرپناهی امن برای نیازمندان یکی از رسالت‌های مهم کمیته امداد است، می‌گوید: نداشتن مسکن مناسب و مقاوم از مشکلات اساسی مددجویان تحت حمایت این نهاد است که با رفع این مشکل کمیته امداد می‌تواند نقش موثری در توانمندسازی خانواده‌ها ایفا کند.

«محمد بذرافشان» اقدامات کمیته امداد در زمینه تامین مسکن مددجویان را بسیار مناسب ارزیابی می‌کند و می‌افزاید: در سال گذشته فعالیت‌های مربوط به تامین مسکن مددجویان کمیته امداد رشد ۲۰۶ درصدی داشت و از میزان پیش‌بینی شده بالاتر بود، امیدواریم امسال نیز در این زمینه توفیقات ارزشمندی کسب شود.

وی با اشاره به عملکرد حوزه مسکن این نهاد در سال گذشته، اضافه می‌کند: ۶۶۵ واحد مسکن روستایی و ۵۸۷ واحد مسکن شهری برای مددجویان خریداری و احداث شده است، همچنین ۴ هزار و ۲۵۱ واحد مسکن شهری و روستایی در استان مورد تعمیرات جزئی و کلی قرار گرفتند. بذرافشان با اشاره به این‌که ۵ هزار مورد خدمت عمرانی برای مددجویان فارس انجام شده است، ادامه می‌دهد: در سال گذشته ۴۱۷ واحد مسکن نیمه‌تمام روستایی و شهری تکمیل شده و ۲۵ واحد مسکن نیز برای مددجویان در طرح مهاجرت از شهر به روستا تامین شده است.

وی به هزینه‌کرد اعتبارات مسکن مددجویی در سال ۹۷ اشاره می‌کند و می‌گوید: ۵۵۹ میلیارد و ۵۸۷ میلیون ریال اعتبار برای خدمات مذکور هزینه شده که ۱۰۷ میلیارد و ۷۷ میلیون ریال از محل زکات استان، ۴۸ میلیارد و ۱۸۶ میلیون ریال توسط خیران، ۴۷ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال از محل کمک‌های مردمی و مابقی از محل اعتبار دولتی، تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و امدادی تامین و هزینه شده است. بذرافشان به انعقاد تفاهم‌نامه فی‌مابین رئیس کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره و اضافه می‌کند: مبلغ ۱۷ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال طی تفاهم‌نامه مذکور از محل کمک‌های بلاعوض بنیاد مسکن برای ۴۱۴ خانوار از مددجویان به منظور تکمیل مسکن‌های روستایی جذب و به حساب آنان واریز شده است.

  • پروژه‌های در دست اقدام

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس از خانه‌دار شدن یک‌صد خانوار تحت حمایت این نهاد در شهرستان اقلید نیز خبر می‌دهد و می‌گوید: ۴۵‌واحد مسکونی خیرساز امسال به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تحویل داده می‌شود. بذرافشان با بیان این‌که اعتماد مردمی بزرگ‌ترین سرمایه کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس است، می‌افزاید: افراد نیازمند و فاقد مسکن که تحت حمایت امداد هستند شناسایی می‌شوند و با هماهنگی و همکاری خیران و پس از بررسی استحقاق خانواده‌ها، مسکن در اختیار عزیزان مددجو قرار می‌گیرد.

وی به اهمیت همکاری‌های بین دستگاهی برای تحقق اهداف کمیته امداد و تامین مسکن برای مددجویان اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: سال گذشته شهرداری شیراز در مباحث مختلف و کارهای مقدماتی احداث، علاوه بر همکاری با کمیته امداد شرایط ساخت را برای نیکوکارانی که قصد کمک به نیازمندان را داشتند، فراهم کرد.

بذرافشان از تخصیص ۲۵ قطعه زمین جهت تامین مسکن مددجویان توسط راه و شهرسازی استان در شهرستان اقلید خبر می‌دهد و می‌گوید: زمین‌های فوق جمعا به متراژ ۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع بوده که جهت تامین مسکن یک‌صد خانوار تحت پوشش این شهرستان توسط راه و شهرسازی استان به کمیته امداد اختصاص داده شدهاست.

وی با اعلام این‌که ارزش ریالی زمین‌های تخصیصی ۱۱ میلیارد ریال برآورد شده است، می‌افزاید: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده عملیات اجرایی احداث این پروژه امسال آغاز می‌شود. بذرافشان اضافه می‌کند: عملیات اجرایی ۴۵ واحد مسکونی در منطقه ترکان شیراز توسط خیران جهت تامین مسکن خانواده ایتام فاقد مسکن از سال گذشته آغاز شده است.  این مقام مسئول می‌افزاید: پیشرفت فیزیکی ۱۵ واحد از پروژه مذکور تاکنون ۸۵ درصد، ۱۵ واحد دیگر ۴۵ درصد و ۱۵ واحد باقیمانده هم ۲۰ درصد است که تا پایان سال ۹۸ تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد. بذرافشان به دیگر برنامه‌های کمیته امداد برای تامین مسکن نیازمندان اشاره می‌کند و می‌گوید: پروانه ساخت ۳۰ واحد مسکونی دیگر نیز از شهرداری اخذ شده است که عملیات اجرایی آن امسال توسط خیران آغاز می‌شود.

کد خبر 442506

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha