شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
۰ نفر

محسن یارمحمدیان - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان: بسیاری از آمارهایی که در زمینه گردشگران خارجی اعلام می‌شود بر اساس فرضیات و برآوردها محاسبه شده است و هیچ کس نمی‌تواند سندیت آن را اثبات کند.

محسن یارمحمدیان - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان

اعلام آمار دقیق و قابل استناد در این بخش نیازمند انجام یک کار مطالعاتی جامع و کامل است، اما همین آمار تقریبی حکایت از آن دارد که سالانه چیزی نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر - شب گردشگر خارجی وارد اصفهان می‌شوند که اگر میانگین مدت اقامت هر مسافر را ۸/۱ شب در نظر بگیریم، یعنی ۳۰۰ هزار مسافر به شهرمان سفر می‌کنند و هر قدر مدت اقامت را بیشتر کنیم، تعداد گردشگران کمتر خواهد شد.

همچنین، این آمار نشان می‌دهد که سال‌های ۹۵ و ۹۶ دوران اوج‌گیری صنعت گردشگری اصفهان و افزایش آمار ورود مسافران خارجی به شهر و استان ما بوده است. سال ۹۷ به دلیل مشکلات سیاسی و اقتصادی شرایط تغییر کرد و با کاهش چشمگیر مسافران روبه‌رو شدیم، اما امسال به دلیل برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای توجه به بازارهای هدف جدید در آسیای میانه، چین و روسیه ، اوضاع از سال گذشته بهتر است.

درست است که فعالان صنعت گردشگری از رکود بازار گلایه دارند، اما حتی در شرایط کنونی هم ظرفیت اقامتی بسیاری از آنها پر شده و این بدان معنا است که باید حرکت آغازشده برای ساخت ۹۰ هتل جدید در استان را شتاب بیشتری ببخشیم تا بتوانیم مسافران بیشتری را در فصل اوج سفرها جذب کنیم.  

این یک واقعیت انکارنشدنی است که اصفهان از نظر وجود زیرساخت‌های اقامتی به‌ویژه هتل‌های درجه یک ۴۰ تا ۵۰ سال از شرایط روز دنیا عقب است و از این گذشته، لازمه جذب شمار قابل توجهی گردشگر به اصفهان این است که شهر شاد و گردشگرپسندی داشته باشیم. برخی موانع و مشکلات در این زمینه به چشم می‌خورند که جریان‌ها و گروه‌های خاصی با برگزاری رویدادها و جشن‌های مناسبتی مخالفت می‌کنند و باید برای رفع این موانع تلاش کنیم.

اگر تمام این نگاه‌های منفی کنار بروند، می‌توانیم اصفهان را به شهر گردشگرپذیر تبدیل کنیم و به‌سرعت شاهد رشد ۲ برابری آمار گردشگران ورودی باشیم و این خواسته برآورده نخواهد شد مگر به همت مدیران جسور و باانگیزه. در غیر این صورت یعنی اگر پای مدیران محافظه‌کار و سنتی در میان باشد، صنعت گردشگری اصفهان صد سال دیگر هم رشد نخواهد کرد.

کد خبر 442502

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha