همشهری آنلاین: راهپیمایان روز جهانی قدس در بغداد و دیگر شهرهای عراق با هرگونه فشار اقتصادی، تهدیدات و تعرض احتمالی به جمهوری اسلامی ایران مخالفت و این گونه اقدامات را محکوم کردند.

راهپيمايي روز قدس در عراق

به گزار ایرنا از بغداد، راهپیمایان روز جهانی قدس در عراق در خاتمه راهپیمایی بغداد که همه گروه های مقاومت اسلامی عراق شرکت کرده بودند، با انتشار بیانیه ای پایانی بر حمایت ملت و دولت عراق از ایران در برابر تهدیدات و فشارهای اقتصادی و غیر اقتصادی تاکید کرد.

در بیانیه آمده است که راهپیمایان عراقی در روز جهانی قدس با هرگونه استفاده از زمین، آسمان و یا آب های عراق برای تعرض به جمهوری اسلامی ایران و یا هر کشور دیگر همسایه عراق مخالفت می کنند.

در بیانیه تاکید شده است که هرگز در برابر سیاست های آمریکا و رییس جمهور دیوانه آمریکا «دونالد ترامپ» سکوت نخواهند کرد و تنها تماشگر نخواهند ماند.

راهپیمایان روز جهانی قدس در عراق با اشاره به فلسفه نامگذاری جمعه آخر مبارک ماه رمضان به نام روز جهانی قدس توسط امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آمده است که روز قدس فقط برای حمایت از ملت فلسطین نیست بلکه این روز، انقلابی در برابر همه طاغوت ها و دولت های مستکبر و در راس آنها آمریکا است.

بسیاری از راهپیمایان امروز در بغداد با حمل تصاویر متعدد از بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری و حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران بر همبستگی و حمایت از دولت و ملت مسلمان و همسایه ایران تاکید کردند.

راهپیمایان همچنین به نشانه خشم از سیاست های خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و ملت های منطقه و جانبداری محض از رژیم غاصب صهیونیستی و توجیه جنایات این رژیم علیه ملت مظلوم فلسطین، پرچم آمریکا را به همراه پرچم رژیم صهیونیستی به آتش کشیده و زیر پا لگدکوب کردند.

«احمد العقل» سفیر فلسطین در بغداد نیز در سخنانی در این راهپیمایی تاکید کرد که دشمنان اکنون می‌کوشند که طرح موسوم به معامله قرن را تحت هر شرایطی بر ملت فلسطین و ملت‌های منطقه تحمیل کنند و فشارها بر جمهوری اسلامی ایران و مقاومت شریف در غزه و رام الله در فلسطین همگی در همین راستا است.

همزمان با راهپیمایی امروز بغداد، دیگر استان ها و شهرهای عراق نیز نیز شاهد راهپیمایی های باشکوهی به مناسبت روز جهانی قدس بوده که در آن اقشار مختلف مردمی و گروه های مقاومت مشارکت کردند.

کد خبر 442341

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha