مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
۰ نفر

مردم مومن و روزه‌دار استان‌های شمالی همزمان با سراسر کشور به خیابان‌ها آمدند و فریاد مظلوم‌خواهی فلسطین را سردادند.

روز جهانی قدس گیلان
  • مازندرانی‌ها در روز قدس

مردم مازندران همراه با ایرانی‌های سراسر کشور و مسلمانان سایر کشورهای جهان یک بار دیگر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و نگرش انقلاب اسلامی به مسآله فلسطین، در مسیرهای تعیین شده به راهپیمایی پرداختند و با سر دادن شعارهای ضد صهیونیستی از قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین دفاع کردند.

به گزارش همشهری، راهپیمایی روز جهانی قدس در ۶۲ مسیر در سراسر مازندران انجام شد و مردم روزه‌دار مازندران با سر دادن شعار مرگ بر اسرائیل، همراهی خود با ساکنان سرزمین‌های اشغالی را اعلام کردند. در مرکز استان مردم روزه‌دار و ولایتمدار استان ساعت ۱۱ از میدان شهیدان قاسمی راهپیمایی را آغاز کردند و در مصلای امام خمینی(ره) ساری گردهم آمدند تا نماز آخرین جمعه ماه رمضان را برگزار کنند. در این راهپیمایی اقشار مختلف مردم، گروه‌هایی از جامعه ورزشکاران، هنرمندان، فرهنگیان و سایر اقشار مردمی حضور داشتند و به دعوت ۴۰ سال پیش بنیانگذار انقلاب مبنی بر برگزاری راهپیمایی روز قدس، یک بار دیگر لبیک گفتند.

  • سخنرانی وزیر اطلاعات در ساری 

وزیر اطلاعات سخنران راهپیمایی روز جهانی قدس در ساری بود. حجت‌الاسلام «محمود علوی» در سخنرانی پایان راهپیمایی با بیان این که روز قدس نماد استکبارستیزی انقلاب اسلامی و حمایت از مظلومان جهان است، گفت: امروز روزه‌داران مشت محکم خود را در مقابل رژیمی گره کردند که به وجود آمدن این رژیم نامشروع بود و استمرار آن نامشروع‌تر از تشکیل آن است. وی افزود: بر اساس توطئه خبیثانه انگلیس، ابتدا قرار بود که رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی در آمریکای لاتین به وجود بیاید، اما تصمیم گرفتند تا این رژیم را در فلسطین مستقر کنند تا از این طریق بین کشورهای اسلامی آسیا و آفریقا اختلاف و تفرقه بیندازند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: اسرائیلی‌ها مردم مظلوم فلسطین را به رگبار بستند و جنایات خود را تکرار کردند. حتی پس از آواره شدن این ملت در اردوگاه‌ها نیز دست از جنایت برنداشتند. امنیت کشورهای منطقه را به خطر انداختند و به هیچ کدام از معاهده‌های بین‌المللی درباره مرزهای سیاسی اعتنا نکردند. به بیش از ۷۰ قطعنامه سازمان ملل که علیه آنها صادر شد بی‌توجهی کردند و مردم نوار غزه را به این دلیل که در یک انتخابات به حماس رأی دادند محاصره کردند. اما دولت‌های مدعی حمایت از حقوق بشر به جای برخورد با این همه جنایت، از این رژیم به طور آشکار حمایت کردند. امروز ملت‌ها با الهام از انقلاب اسلامی، به فرهنگ مقاومت در برابر این ادعای پوچ غرب رسیده و راه خود را از راه استکبار جدا کردند تا با اراده خود تاریخ را رقم بزنند.

  • گیلانی‌ها روز قدس را گرامی داشتند

آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان هر سال، همزمان با سراسر کشور، مردم انقلابی گیلان نیز با حضور در راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس این روز را گرامی داشتند.  در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران، ملت همیشه در صحنه کشورمان‌ بار دیگر با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس به گفتمان سازش و طرح‌های مغایر با استیفای حقوق حقه ملت فلسطین «نه» گفتند و تاکید کردند گفتمان مقاومت با شتاب و اقتدار روزافزون تا برچیدن بساط اشغالگران و آزادی سرزمین مقدس پیش می‌رود.

  • سرفصل شعارها

گیله‌مردان و گیله‌زنان مومن، انقلابی و روزه‌دار این دیار با مشت‌های گره کرده و شعارهایی علیه اسرائیل، خواستار رهایی قدس شریف از دست رژیم غاصب صهیونیستی و اربابان قدرت و همدستانش از جمله آمریکای جنایتکار شدند. «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» سرفصل شعارهای امسال در راهپیمایی بود. این راهپیمایی در ۵۲ نقطه گیلان آغاز و به سوی میعادگاه‌های نمازجمعه ختم شد. این راهپیمایی در شهر رشت با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین «حاج‌صادقی» نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برپا شد.

  • بیانیه مشترک

در این رابطه استاندار گیلان و نماینده ولی فقیه در گیلان طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: «روز جهانی قدس یادآور بلنداندیشی امام خمینی(ره) در پایه‌گذاری یک جنبش وحدت‌انگیز میان مسلمانان جهان است تا در اقصی نقاط گیتی با تنوع در دیدگاه به دنبال درمان یک درد مشترک یعنی ظلم‌ستیزی و حمایت از مظلوم باشند. »

به گفته این ۲ مقام بلندپایه گیلان، «بی‌تردید دامنه فراگیری تفکر انزجار از درگیری، ظلم و تجاوز به آزادی انسان‌ها، توانسته نور امید را در دل مردم ستمدیده فلسطین بتاباند و وجودشان را دلگرم کند. یقینا در شرایطی که بسیاری از ایجاد تفرقه در امت اسلامی سود می‌برند، روز قدس عرصه همدلی، همزبانی و اتحاد مسلمین در مسیر محو غاصبان، ظالمان و آزادی این سرزمین مقدس است. »

  • حمایت جانانه از مردم فلسطین

«امیرحسین علوی» رئیس شورای شهر رشت هم بیان کرد: حضور در راهپیمایی روز قدس نه تنها حمایت جانانه و شورانگیز از یک ملت مظلوم است بلکه هدفی بزرگ‌تر هم دارد و آن نشان دادن عزم راسخ انسان‌های آزاده برابر هر ظالم و مستکبری در هر جای دنیاست. وی افزود: بی‌شک خیزش انقلابی مردم جهان و همچنین شهروندان آزادی‌خواه شهر رشت در روزهایی که سخن از معامله قرن به گوش می‌رسد، نشان از هوشیاری آنان و آشفته کردن رویاهای مستکبران جهان دارد.

  • گلستانی‌های یک‌صدا 

آیین راهپیمایی روز قدس در گلستان همزمان با سراسر کشور در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار شد.  این راهپیمایی مطابق هر سال با حضور پرشور مردم و همچنین حضور همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظامی و انتظامی، ائمه جمعه و در همه شهرستان‌ها و حتی برخی روستاهای گلستان نیز برگزار شد. اصلی‌ترین شعارها در این راهپیمایی نه تنها به محکومیت سیاست‌های غاصبانه اسرائیل اختصاص داشت بلکه سیاست‌های تحریمی و تهدیدگرایانه آمریکا طی ۲ سال گذشته نسبت به ایران را هم محکوم می‌کرد.

  • حمل تابوت استکبار

در اقدامی مردمی، تابوتی به عنوان تابوت استکبار جهانی در گرگان درست شد و تظاهرات‌کنندگان با حمل نمادین آن از پایان سیاست‌های استکبارهای جهانی یعنی آمریکای و اسرائیل خبر دادند. همه مسیرهای راهپیمایی به مصلاها و مراکز برگزاری نمازجمعه ختم و در پایان، صفوف راهپیمایی به صفوف نمازجمعه تبدیل شد.

کد خبر 442333

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha