همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: هوشمندی ملت‌های مسلمان موضوع معامله قرن را به شکست می‌کشاند.

امیر حاتمی

به گزارش ایسنا،  امیرسرتیپ امیر حاتمی طی سخنانی در  راهپیمایی روز قدس زنجان، اظهار کرد: روز قدس از تدابیر حکیمانه رهبر کبیر انقلاب است که آثار و برکات فراوانی برای مسلمانان فلسطین و همه بشریت داشته است.

وی با طرح این سئوال که چرا این همه ظلم و  کودک‌کشی در دنیای غرب دیده نمی‌شود، یادآور شد: پاسخ این سئوال در تاریخ این اتفاق است؛ صهیونیست‌ها پیش از جنگ جهانی دوم در مناطق مختلف بودند و کشورهای اروپایی را به شدت آزار می‌دادند، کسانی که امروز از این رژیم حمایت می‌کنند صهیونیست‌ها را از کشور خود اخراج کردند. جنبش نازیسم برای مقابله با آن‌ها تشکیل شد. اروپایی‌ها از دست آنها ذله شده بودند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: از طرف دیگر اروپایی‌ها از بیرون راندن صهیونیست‌ها از اروپا و تشکیل این رژیم در منطقه فعلی هدف دیگری داشتند، به‌ویژه انگلیسی‌ها از وحدت کشورهای اسلامی هراس داشتند و در این فکر بودند که برای جلوگیری از اتحاد کشورهای مسلمان باید تفرقه دائمی در این منطقه ایجاد کنیم؛ بنابراین با سران صهیونیست‌ها توافق کردند که از آن‌ها حمایت کنند و در مقابل از صهیونیست‌ها خواستند برای تسلط به مسلمانان و جلوگیری از اتحاد آن‌ها تلاش کنند.

وی به تشکیل گروه داعش برای ایجاد اغتشاش در منطقه اشاره کرد و گفت: از یک داعشی پرسیدند که چرا اگر شما مسلمان هستید، در مقابل صهیونیست نیستادید و از آنها پول می‌گیرید؟ پاسخ دادند که این موضوع در راهبردهای ما نیست و دشمن، مسلمانان هستند که با ما مخالفند.

وی تصریح کرد: از مهمترین اهداف آن‌ها این بود که با تسخیر سرزمین‌های سوریه و عراق، خنجر صهیونیست‌ها را در پهلوی ایران و جبهه مقاومت نگه دارند. به لطف الهی و تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب و کشورهای محور مقاومت، نیروهای مسلح و دولت عراق، جمهوری اسلامی و روسیه، توطئه‌های آن‌ها زودتر از آنچه فکر می‌کردند، خنثی شد.

امیر حاتمی افزود: هدف دیگر این بود که رقبای دیگر در منطقه از جمله روسیه و چین و... را با توطئه‌های خود، کنترل کنند. موضوع معامله قرن گام بعدی با همان اهداف است  که برای تشکیل رژیم صهیونیستی پیش‌بینی شده بود.

این مسئول با تاکید بر اینکه با هوشمندی که در جوامع مسلمان ایجاد شده، طرح معامله قرن با شکست مواجه خوهد شد، تصریح کرد: بی‌دلیل نیست که همزمان با موضوع معامه قرن، سخت‌گیری، تحریم و مشکل برای مردم ایران درست می‌کنند، چراکه طرحان این تفکر می‌دانند که محور مقاومت و هوشیاری ایران است که می‌تواند معامله قرن را با شکست مواجه کند.

وی یادآور شد: مردم و کشور ما کشوری قدرتمند و مملو از ظرفیت‌های مختلف، کشوری صاحب اراده و صاحب استقلال است و زمانی که شرایط ایجاب کند همه ظرفیت‌ها را برای دفاع از تمامیت ارضی به کار می‌گیریم.

وی به تصمیمات قانونی و منطبق با تعهدات برای تضمین حقوق ملت در موضوع مذاکرات اشاره کرد و افزود: مذاکره در حوزه دفاعی و نظامی ایران بی‌معنی است. ما امروز به لطف الهی، توانمندی دفاعی متکی به درون داریم و نیروهای مسلح را در همه عرصه‌ها پشتیبانی می‌کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آمریکا وقتی می‌گوید ما دنبال جنگ نیستیم؛ می‌داند که ما هم دنبال جنگ نیستیم. ما هیچگاه به دنبال جنگ افروزی نبودیم اما هرکجا که مورد تهاجم قرار گرفتیم با قدرت مقابله کردیم. عده‌ای رئیس جمهور آمریکا را فریب داده و در این مسیر قرار دادند، منافقان با سران کاخ سفید در ارتباط بوده و سخت گیری‌ها را بر مردم ایران اعمال می‌کنند.

وی در ادامه گفت: اتفاقاتی که در منطقه افتاد برخی سعی کردند این اتفاقات را منتسب به ایران بدانند اما برخی تحلیل منطقی داشتند و گفتند این اتفاقات از جانب رژیم صهیونیستی و آمریکا است؛ چرا که آمریکا یکی از صادرکنندگان نفت است و از تحولات منطقه سود می‌برد.

امیر حاتمی ادامه داد: گران شدن نفت به سود آمریکا است. رقیب اصلی آمریکا چین و بعد اروپا هستند، اگر کشور بزرگی مثل ایران را در فروش نفت محدود کنند ، تبعات بزرگی دارد. حق ملت ایران که ایجاد مسیر صادرات نفت است باید به حالت عادی خود برگردد. هرچه که حیات ملت را تحت تاثیر قرار دهد از آن نمی‌گذریم.

وی با اشاره به اینکه حضور رژیم صهیونیستی برای حامیانش منافع بلند مدت دارد، بیان کرد: صهیونیست‌ها ۳ راهبرد را در منطقه در پیش گرفتند. یهودیت برای این است که فلسطینی‌ها مرعوب شوند و برای این کار امپراتوری‌های رسانه‌ای را در اختیار گرفتند و از طریق رسانه‌های مزدور کارهای خود را به حق جلوه دادند.‌ لابی‌های صهیونیست تلاش می‌کنند به مرور زمان موضوع اشغال را حل و صدای فلسطین را خاموش کنند.

وی تصریح کرد: اقدام راهبری امام(ره) فلسطین را به مسئله جهان اسلام تبدیل کرد. مستکبران توطئه‌های زیادی را انجام دادند و همه ما شاهد بودیم یکی از اهداف این بود که رژیم صهیونیستی در قلب منطقه مسلمانان غالب شود و داعش را به وجود آوردند.

کد خبر 442296

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha