همشهری آنلاین: چین دولت ایالات متحده را به دلیل به راه انداختن «جنگ تجاری» تعرفه‌ای با این کشور به تروریسم اقتصادی متهم کرد.

جنگ تجاري آمريكا و چين

دونالد ترامپ از یک سال پیش و در اعتراض به «ناعادلانه بودن» تجارت میان ایالات متحده و چین، تعرفه وارادات کالا از این کشور را به شدت افزایش داده است. به‌علاوه فروش محصولات شرکت هواوی در آمریکا به شدت محدود شده است.

ژانگ هان هوی، معاون وزیر خارجه چین روز پنجشنبه ۳۰ مه (۹ خرداد) در یک نشست خبری گفت: «ما مخالف جنگ تجاری هستیم اما وحشتی هم از آن نداریم.»

این اظهارات یک روز پس از آن مطرح می‌شود که رسانه‌های چینی از احتمال استفاده چین از عناصر خاکی کمیاب برای مقابله با جنگ تجاری آمریکا خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه آقای ژانگ اعمال مجازات‌های تجاری و افزایش تعرفه‌های گمرکی بر کالاهای چینی را مصداق «تروریسم، قوم‌گرایی و آزار اقتصادی» توصیف کرد.

جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن که با تصمیم افزایش تعرفه‌ها گمرکی آغاز شد، با ماجرای هواوی تشدید شد. با وجود ابراز تمایل دو طرف برای ادامه گفت‌وگوهای برای حل بحران، دستیابی به یک «توافق جدید» دست‌کم در کوتاه مدت امکان پذیر به نظر نمی‌رسد.

کد خبر 442220

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha