همشهری آنلاین: یک گروه تحقیقاتی نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد برای مطالعه نحوه مکالمه آنلاین مردم، نیازمند گردآوری یک بانک اطلاعاتی متشکل از ۳۵۰ میلیارد پست آنلاین از رسانه‌های اجتماعی سراسر جهان است.

۳۵۰ میلیارد پست آنلاین از رسانه‌های اجتماعی سراسر جهان گردآوری شد

این گروه تحقیقاتی راجع به پلتفرم موردنظر برای گردآوری این پست‌ها هیچ اطلاعاتی ارائه نکرده است. اما لازم است این پست‌ها به صورت عمومی در دسترس باشند و حداقل از ۱۰۰ کشور مختلف با ۶۰ زبان متفاوت گردآوری شوند. همچنین لازم است این پست‌ها بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ میلادی منتشر شده باشند. جزئیات این پروژه در یک سند مناقصه برای شناسایی پیمانکار، توسط مدرسه عالی نیروی دریایی منتشر شده است.

بر اساس این سند ویژگی‌های پست‌های موردنیاز عبارتند از:

- پست‌ها باید متعلق به حداقل ۲۰۰ میلیون کاربر منحصر به فرد باشند.

- حداکثر ۳۰ درصد از پست‌ها می‌تواند از یک کشور باشد.

- حداقل ۵۰ درصد از پست باید به زبانی غیر از انگلیسی باشد.

- اطلاعات مربوط به موقعیت باید حداقل در ۲۰ درصد از سوابق موجود باشد

- پیام‌های خصوصی و اطلاعات کاربران نمی‌تواند بخشی از این بانک اطلاعاتی را تشکیل دهد.

تجزیه و تحلیل اطلاعات رسانه‌های اجتماعی برای اولین بار امکان ارزیابی نحوه تحول عبارات و واژگان غیررسمی و عامیانه را در مجموعه وسیعی از جوامع بشری فراهم می‌کند. با مطالعه این اطلاعات می‌توان درک صحیحی از علت شکل‌گیری جوامع پیرامون الگوهای خاصی از گفتگو به دست آورد.

نیروی دریایی آمریکا در سال ۲۰۰۲ میلادی یک شبکه آنلاین ناشناس به نام Tor را ایجاد کرد. هدف این شبکه پنهان کردن فعالیت آنلاین کاربران با استفاده از رمزگذاری و انتقال تصادفی درخواست‌های دسترسی به صفحات وب به شبکه‌هایی از کامپیوترهای دیگر است.

ایرنا
کد خبر 442173

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha