همشهری آنلاین: دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تا پایان سال جاری دو مسیر تاکسی هوایی در کشور راه‌اندازی می‌شود.

تاكسي هوايي

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تفاهم‌نامه سه جانبه توسعه هوانوردی عمومی میان ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری و با حمایت معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی منعقد شد.

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به اینکه هوانوردی عمومی اساس و پایه توسعه هوانوردی در دنیا است، بیان کرد: یکی از مهمترین نیازهای صنعت هوایی در کشور، توسعه هوانوردی عمومی است. در ایران نیز برای توسعه این بخش اقداماتی صورت گرفته است که کافی نیست.

وی افزود: به عنوان مثال ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا کنون ۱۵ مرکز خدمات هوانوردی عمومی در کشور راه‌اندازی کرده است و قصد داشتیم ۳۰ مرکز دیگر نیز راه‌اندازی کنیم که به دلیل بروز مشکلاتی، این طرح ناتمام ماند.

بنا به گفته منطقی، هزینه‌های بالای هوانوردی عمومی، طولانی و سخت بودن مراحل اداری و عدم وجود ساز و کارهای پشتیبانی مهمترین مشکلاتی است که بر سر راه توسعه هوانوردی عمومی وجود دارد.

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه با هدف رفع این مشکلات به امضا رسید تا همه بازیگران این عرصه برای رفع مشکلات موجود گام بردارند و از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور بهره بگیرند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری همچنین بیان کرد: برای ایجاد تحول در حوزه هوانوردی عمومی نیاز است که این صنعت را در تمام بخش‌های خدماتی، گردشگری، بازرسی، لجستیکی و غیره توسعه دهیم نه اینکه صرفا در مباحث آموزشی از این صنعت کاربردی استفاده کنیم.

منطقی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: توسعه هوانوردی عمومی به رونق کسب و کارهای حوزه هوایی نیز می‌انجامد و می‌توانیم از این فرصت برای اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مستعد و توانمند استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: تا پایان سال جاری دو مسیر تاکسی هوایی در کشور راه‌اندازی خواهد شد که هنوز مسیر آن مشخص نیست؛ اما این تاکسی‌های هوایی در کشور توسعه خواهد یافت.

کد خبر 442166
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha