همشهری آنلاین: معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در آخرین ایستگاه سفر منطقه‌ای خود در قطر با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

هموارسازی راه‌ اعتمادسازی و تعامل سازنده بین همسایگان با امضای پیمان عدم تجاوز

به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی در این دیدار با اشاره به سیاست فشار حداکثری و جنگ اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: استقرار و امنیت کامل زمانی در منطقه شکل می‌گیرد که امنیت ملی و منافع اقتصادی همه کشورها تأمین شود.

معاون سیاسی وزارت خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره نقش خود را در تأمین امنیت منطقه ایفا کرده است اما آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهایی که با آنها همراهی می‌کنند باید مسئولیت تبعات تنش آفرینی‌های خود را بپذیرند.

عراقچی بار دیگر هر گونه مذاکره با آمریکا را منتفی دانسته و با تاکید بر اولویت جمهوری اسلامی ایران برای گفتگو با کشورهای منطقه افزود: با ساز و کارهایی همچون تشکیل مجمع گفتگوهای منطقه‌ای در خلیج فارس و امضای پیمان عدم تجاوز می‌توان راه‌های اعتمادسازی و تعامل سازنده بین کشورهای همسایه را هموار کرد.

در این دیدار شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی با استقبال از رایزنی‌ها و دیدارهای عالی بین دو کشور، از شرایط سخت بوجود آمده در منطقه ابراز نگرانی کرده و خواهان استمرار رایزنی و گفتگو بین دو کشور شد.

کد خبر 442053

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha