امسال روز جهانی قدس مصادف با ۱۰ خرداد است و  در سراسر کشور از جمله در استان‌های قم، سمنان و مرکزی برگزار می‌شود.

مسیر‌های راهپیمایی روز جهانی قدس استان‌های فارس

به گزارش ایرنا، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم گفت: در روز قدس همچون سال‌های گذشته مردم از مسیرهای دهگانه به سمت میدان بزرگ آستانه حرکت می‌کنند. «نصرت‌الله لطفی» اضافه کرد: پس از تجمع مردم در میدان آستانه، حرکت راهپیمایان ساعت ۱۱ شروع می‌شود و از مسیر میدان شهید مطهری، خیابان اراک، پل حجتیه و خیابان شهدا، شرکت‌کنندگان به سمت مصلای قدس حرکت خواهند کرد.  

لطفلی ادامه داد: سخنران راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر مقدس قم، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسن اختری» دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) است.  لطفی بر آماده‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز برای سهولت مردم برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس تأکید کرد و گفت: همه دستگاه‌ها باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند و با همه امکانات خود در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی همچنین مهیا ساختن وسائل رفت و آمد شرکت‌کنندگان در راهپیمایی از منطقه پردیسان قم را ضروری دانست و افزود: در بخش‌های تابع قم نیز مراسم روز قدس با محوریت ائمه جمعه به صورت باشکوه برگزار می‌شود.  رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم گفت: زمان و مکان برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی و قیام خونین یوم الله ۱۵ خرداد، در آینده به مردم شریف، انقلابی و ولایتمدار قم اطلاع‌رسانی خواهد شد.  

  • راهپیمایی روز قدس در اراک

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به برگزاری راهپیمایی عظیم روز جهانی قدس در استان مرکزی اظهار کرد: مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس ساعت ۱۱ صبح روز جمعه مورخ ۱۰ خرداد در مسیر میدان شهدا، عبور از پل خیبر، خیابان محسنی، خیابان شیخ فضل‌الله نوری به سمت مصلای بیت المقدس اراک برگزار می‌شود. حجت‌الاسلام «عباس هاشمی» افزود: سخنران این روز، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی آیت‌الله «محسن اراکی» است.

وی بیان کرد: امیدواریم مردم با حضور باشکوه و پررنگ خود در این روز، پاسخ محکمی به یاوه‌گویی‌های دشمنان اسلام و ایران دهند، زیرا حضور پررنگ مردم، توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند و باعث ناامیدی آنها می‌شود. هاشمی با اشاره به سالگرد ملکوتی ارتحال امام(ره) گفت: مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام(ره) ساعت ۱۹ عصر روز دوشنبه مورخ ۱۳ خرداد در محل مصلی بیت‌المقدس اراک با سخنرانی آیت‌الله «دری نجف‌آبادی» برگزار می‌شود. وی با اشاره به سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد عنوان کرد: سالگرد مراسم بزرگداشت شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد نیز ساعت ۱۹ عصر روز سه‌شنبه مورخ ۱۴ خرداد در محل مصلی بیت‌المقدس اراک با سخنرانی آیت‌الله «سپاسی آشتیانی» برگزار می‌شود.

  • راهپیمایی روز قدس در دامغان

معاون سیاسی فرماندار دامغان با بیان این‌که روز قدس یک راهبرد برای نشان دادن نفرت مسلمانان از اسرائیل است گفت: راهپیمایی روز قدس در ۱۰ نقطه شهرستان برگزار می‌شود. «علیرضا نوچه ناسار» در نشست هماهنگی برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در دامغان با بیان این‌که این مراسم معنوی در ساعت ۱۱:۳۰ جمعه از میدان شهدا به سمت مصلی بزرگ نماز جمعه برگزار خواهد شد تأکید کرد: روز قدس روز حیات دوباره اسلام است، چراکه نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان این روز از سوی امام خمینی(ره) برای به یاد آوردن سرنوشت فلسطینیان نشانه‌ای از نبوغ و آینده‌نگری حضرت امام(ره)  بوده است.

وی با بیان این‌که وقایع منطقه‌ای و بین‌المللی ضرورت مشارکت گسترده مردم در روز جهانی قدس را افزایش می‌دهد افزود: حضور در راهپیمایی روز قدس نماد همدلی با مردم ستمدیده جهان است و مردم دامغان نیز با حضور در راهپیمایی همدردی و همدلی خود را با مردم فلسطین به جهانیان نشان خواهند داد. معاون فرماندار دامغان با بیان این‌که روز جهانی قدس روزی است که با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام(ره) حول اتحاد مسلمانان برای آزادسازی فلسطین اشغالی و قدس شریف بنا گذاشته شد اظهار کرد: روز جهانی قدس یک راهبرد موفق و مورد پذیرش افکار عمومی جهان برای نشان دادن چهره منفور رژیم صهیونیستی است.

نوچه ناسار بیان کرد: حضور حماسی و باشکوه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس یک مرام ظاهری نیست، بلکه نمادی برای همدلی با مردم ستمدیده جهان به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین است. وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور و در شهرستان دامغان در ۱۰ روستای بخش مرکزی و امیرآباد و شهرهای دیباج، امیریه و کلاته رودبار با حضور مردم مؤمن و روزه‌دار برگزار می‌شود.

کد خبر 442011

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha