مسیر راهپیمایی روز قدس در استان‌های کردستان و کرمانشاه اعلام شد.

راهپیمایی کردستان و کرمانشاه

به گزارش همشهری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: انقلاب اسلامی ایران به پشتوانه حضور حداکثری مردم شکل گرفت و این مردم سرمایه‌های ماندگار امام راحل و انقلاب هستند. «حسین خوش‌اقبال» در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم روز قدس و سالگرد ارتحال امام راحل اظهار کرد: در برگزاری هر برنامه‌ای که در چارچوب معرفی آرمان‌های انقلاب اجرا می‌شود باید نقش مردم استان کردستان در حمایت از امام راحل، شکل‌گیری انقلاب و حمایت از آرمان‌های نظام اسلامی طی ۴ دهه گذشته به جامعه معرفی شود. وی افزود: با توجه به هجمه‌های مختلفی که از سوی آمریکای جنایتکار علیه نظام اسلامی شکل گرفته، شعارها و برنامه‌ها باید در راستی وحدت امت اسلامی و آگاهی بخشی به مردم باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به خدمات نظام مقدس اسلامی در دوران چهل‌ساله انقلاب ادامه داد: همه این خدمات ثمره حرکت امام راحل بود و لازم است دستگاه‌های دولتی در مراسم ارتحال ایشان در کنار مردم حضور داشته باشند.  خوش‌اقبال با بیان این‌که امام خمینی(ره) نه‌تنها به ایران بلکه به امت اسلامی آبرو داده است، یادآور شد: قدرشناسی از رهنمودهای امام راحل وظیفه تک‌تک مردمی است که همواره همه‌چیز خود را پای این انقلاب گذاشته‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: نهادها و دستگاه‌های دولتی نیز باید در این ایام خدمات و آرمان‌های امام راحل را برای نسل جوان که از دیدن آن بزرگوار محروم بودند، تبیین کنند و با تبلیغات گسترده در راستای معرفی هرچه بهتر امام و آرمان‌های والای ایشان از هیچ کوششیدریغ نکنند. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان همچنین بر فراهم ساختن مقدمات برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس تأکید کرد و گفت: تبلیغات باید از هم‌اکنون شروع شود تا مشارکت حداکثری و پرشور مردم را شاهد باشیم و بار دیگر مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و مستکبران بزنیم.

  • مسیرهای راهپیمایی در کردستان

همچنین «قاسم سیاوشی» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان مسیرهای راهپیمایی روز قدس در استان را به شرح زیر اعلام کرد:
سنندج: میدان آزادی- خیابان فردوسی- میدان انقلاب- خیابان امام خمینی(ره) - سه‌راه حبیبی
سقـز: تجمع اولیه میدان قدس- خیابان جمهوری اسلامی- میدان جمهوری اسلامی
قروه: خیابان آیت‌الله خامنه‌ای- میدان اتحاد
مریوان: چهارراه بیمارستان فجر- چهارراه شهید فهمیده- خیابان جمهوری اسلامی- چهارراه اصلی
بیجار: از میدان طالقانی- خ طالقانی- به طرف پارک ۱۵ خرداد- میدان آیت‌الله فاضل گروسی 
بانه: تجمع اولیه مقابل اداره اوقاف و امور خیریه- خیابان امام خمینی(ره) - میدان امام خمینی(ره)  
کامیاران: تجمع اولیه میدان امام خمینی (ره) - خیابان امام خمینی(ره) - چهارراه اصلی شهر 
دیواندره: تجمع اولیه میدان قلم- میدان امام خمینی(ره)
سروآباد: میدان عبدالعظیم حسنی- خیابان معلم- میدان شهید مرادی
دهگلان: تجمع اولیه میدان بسیج- میدان ساعت- میدان معلم

  • مسیرهای راهپیمایی ‌ در کرمانشاه

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه هم ضمن اعلام زمان و مسیر راهپیمایی روز قدس در کرمانشاه از برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) طی ۱۳ خرداد خبر داد. «عباس سروری» از برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در کرمانشاه همزمان با سایر نقاط کشور طی آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان خبر داد.  وی افزود: مردم استان کرمانشاه همواره در مراسم‌های ملی و مذهبی حضوری پرشور داشته‌اند و در راهپیمایی روز قدس بار دیگر با حضور خود، حماسه‌ساز خواهند شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: مراسم راهپیمایی یوم‌الله روز قدس جمعه پیش رو با حضور اقشار مختلف مردم رأس ساعت ۱۱ روز جمعه ۱۰ اردیبهشت از مقابل میدان انقلاب شهرداری سابق آغاز می‌شود و راهپیمایان به سمت مسجد جامع حرکت می‌کنند. وی اشاره‌ای نیز به سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) داشت و گفت: مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) نیز با توجه به این‌که تقریباً مصادف با عید فطر است در ۱۳ خرداد و شب رحلت برگزار خواهد شد.  سروری تصریح کرد: این مراسم از ساعت ۱۸ عصر روز ۱۳ خرداد با حضور اقشار مختلف در مسجد جامع کرمانشاه آغاز و تا اذان مغرب ادامه خواهد داشت و در ادامه مراسم نیز نماز مغرب به امامت آیت‌الله علما، نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه برپا می‌شود.

مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان‌های استان کرمانشاه:
سنقر وکلیایی: میدان سپاه پاسداران- بلوار فلسطین به سمت مصلای نماز جمعه
روانسر: مقابل ساختمان بانک ملت به سمت فرمانداری
قصر شیرین: میدان حضرت امام خمینی(ره) به سمت مسجد المهدی(عج)  
اسلام‌آباد غرب: میدان حضرت امام خمینی(ره) - چهارراه بانک کشاورزی به سمت مصلای نماز جمعه
کنگاور: میدان امام خمینی (ره) به سمت مصلای نماز جمعه
گیلانغرب: میدان جمهوری اسلامی به سمت مصلای نماز جمعه
جوانرود: میدان مولوی- میدان فلسطین- خیابان ۲۲ بهمن به سمت میدان بسیج
تازه‌آباد ثلاث باباجانی: میدان معلم به سمت میدان الله‌اکبر 
پاوه: میدان شهدا به سمت میدان مولوی 
سرپل ذهاب: میدان حضرت امام خمینی(ره) - خیابان احمد بن اسحاق به سمت مصلای نماز جمعه
دالاهو: میدان حضرت امام خمینی(ره) به سمت مسجد المهدی(عج)  
صحنه: خیابان مولوی به سمت میدان مولوی
هرسین: میدان جمهوری اسلامی به سمت مسجد آیت‌الله حجتی ‌

کد خبر 441988

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha