همشهری آنلاین: بایرن مونیخ که هفته گذشته قهرمان بوندس‌لیگا شده بود، توانست با پیروزی ۳ بر صفر بر آر. بی. لایپزیگ قهرمانی جام حذفی آلمان را نیز به دست آورد. مانوئل نویر، دروازه‌بان ملی‌پوش بایرن چهره درخشان تیمش در این مصاف بود.

بايرن مونيخ

فینال این دوره از مسابقات جام حذفی آلمان مانند دوره‌های قبل در ورزشگاه المپیک برلین برگزار شد. بیش از ۷۴ هزار تماشاگر شنبه (۲۵ مه/ ۴ خرداد) شاهد دیدار نهایی جام حذفی میان تیم‌های بایرن مونیخ و آر. بی. لایپزیگ بودند. در حالی که بایرن مونیخ برای کسب نوزدهمین قهرمانی قدم به میدان گذاشته بود، لایپزیگ نخستین حضور خود در فیال جام حذفی را تجربه می‌کرد.

هر دو تیم این پیکار را با قدرت و شتاب آغاز کردند و تا اواسط نیمه اول عملکرد مشابهی از خود به نمایش گذاشتند.

سرخ‌پوش‌های بایرن مونیخ اما با هوشیاری و تجربه‌ای که داشتند، توانستند به نخستین گل بازی دست یابند. روبرت لواندوسکی در دقیقه ۲۹ توپ را با شوتی محکم از فاصله ده متری درون دروازه لایپزیگ قرار داد و بایرن را یک بر صفر جلو انداخت.

آر. بی. لایپزیگ پیش از گل بایرن مونیخ و پس از آن نیز تلاش زیادی کرد تا دروازه حریف را باز کند و فرصت‌های متعددی برای گلزنی داشت، اما واکنش‌های فوق‌العاده مانوئل نویر، دروازه‌بان بایرن تلاش‌های لایپزیگ را نقش بر آب کرد. نیمه اول این دیدار با همین نتیجه یک بر صفر به پایان رسید.

لایپزیگ در آغاز نیمه دوم هم سعی کرد با جنگندگی و حملات خود بایرن مونیخ را زیر فشار گذارد و گل خورده را جبران کند، اما سدی به نام مانوئل نویر سبب شد که این تلاش‌ها به ثمر نرسند و دروازه بایرن بسته بماند.

بایرن مونیخ اما از اواسط نیمه دوم فشار خود بر لایپزیگ را تشدید کرد و حملات متعددی بر دروازه حریف داشت تا این که کیگزلی کومان، ملی‌پوش فرانسوی بایرن در دقیقه ۷۸ برای بار دوم دروازه لایپزیگ را باز کرد و روبرت لواندوسکی در دقیقه ۸۵ با زدن گل سوم پیروزی سرخ‌پوش‌ها را قطعی ساخت.

این نوزدهیمن بار است که بایرن مونیخ به عنوان قهرمانی جام جذفی آلمان دست یافته و نه تنها رکوردار قهرمانی بوندس‌لیگا است، بلکه بیش از هر تیمی دیگر قهرمان جام حذفی آلمان شده است.

نیکو کواچ، سرمربی جوان بایرن مونیخ و شاگردانش اگر چه در لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا ناکام ماندند، اما توانستند با کسب قهرمانی دوگانه (بوندس‌لیگا و جام حذفی آلمان) کارنامه افتخارات بایرن مونیخ را پررنگ‌تر کنند.

کد خبر 441741

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha