یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امسال با وجود آن‌که هزار و چهارصدمین سال شهادت علی ابن ابیطالب است، اما نام و آوازه او بیش از هر زمان دیگری در جهان می‌درخشد. این ماندگاری، ماندگاری عدالت است.

پیام محسن هاشمی به مناسبت درگذشت آیت‌الله شاهرودی

به گزارش شهرنوشت، محسن هاشمی رفسنجانی در ابتدای یکصد و چهل و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تسلیت ایام شهادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) تصریح کرد: چه بسیار حاکمان و مسئولانی که بیش از علی (ع) زمان و قدرت حکمروایی داشتند، اما امروز نامی از آن‌ها شنیده نمی‌شود و اگر یاد شوند، تصویری سیاه و حداکثر خاکستری از آن ها در تاریخ وجود دارد، اما حکومتی که زمانش به ۵ سال و وسعتش بخشی از جهان محدود اسلام آن زمان بود، بیش از هر نام و هر سلسله ای درخشان و ماندگار است و همه این ها ناشی از چشاندن طعم شیرین عدالت توسط علی علیه السلام به مردم روزگار خود است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که علی (ع) حاکمی بود که خود و فرزندانش پیشاپیش صف جهاد و هزینه دادن برای اسلام بودند، گفت: ایشان با مخالف و دشمن خود بیشترین مدارا و تحمل را به خرج داد، خود را با یک نصرانی در دادگاه برابر کرد و قاضی منصوب او حکم به زیان علی (ع) داد و استقبال کرد، معیشت و نان مردمش را تامین کرد، گرسنگان امت را سیر کرد، اما یک روز هم در زندگی به خود اجازه سیرشدن را نداد.

هاشمی در بیان صفات حضرت علی (ع) عنوان کرد: وفای به عهد ایشان به حدی بود که از حکمیت با وجود بدعهدی و نیرنگ معاویه خارج نشد و زمانی که مردمش را آماده جهاد و شهادت ندید از آنان به خدا شکوه برد، اما جنگ را بر مردم خود تحمیل نکرد.

او ادامه داد: علی (ع) به مخالفش آزادی می‌داد تا در مهم‌ترین اجتماعات جهان اسلام، علیه او سخن بگویند و اجازه برخورد فیزیکی با تندترین دشنام‌ها و توهین را به خود نمی‌داد. در عرصه اقتصاد کارآفرین و آبادگری کوشا بود، تولید ثروت و رفاه می‌کرد، اما خود بهره‌ای از آن نمی‌برد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اگرچه روزگار نخواهد توانست، شخصیتی چون علی (ع) را باز بزاید، اما درخشش سیره و راه علی (ع)، مسیر روشنی برای همه حق‌طلبان و حق‌جویان در تاریخ گشوده است که امیدواریم ما جزو شیعیان و پیروان ایشان و نظام در مسیر تبعیت از حکومت علوی باشد.

کد خبر 441722

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha