چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: گسترش بهداشت حقوقی و قضایی با هدف پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار قوه قضائیه در سال آینده قرار دارد و در این راه دستگاه‌های دیگر از جمله شهرداری‌ها و شوراها می‌توانند کمک خوبی برای تحقق این مسئله کنند.

آیت الله هاشمی شاهرودی در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر تهران از عزم دستگاه قضایی برای گسترش «بهداشت قضایی» و جایگزینی آن با درمان قضایی خبر داد.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر این نکته که پیشگیری از وقوع جرم وظیفه‌ای همگانی و بر دوش همه دستگاه‌های اجرایی، قضایی و مجلس است، گفت: بهداشت قضایی و اولویت دادن آن به درمان قضایی در واقع تلاش برای پیشگیری جدی از وقوع و برای حفظ حقوق مردم و احترام و تکریم آنان است.

آیت الله هاشمی شاهرودی رعایت حقوق مردم را اصلی اساسی در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: حقوق مکتسبه مردم را نمی‌توان از بین برد و در آن تزلزل ایجاد کرد و بالاخص حقوقی را که از طرف دولت به مردم تفویض می‌شود نباید متزلزل کرد.

رئیس قوه قضائیه بر تلاش برای رعایت حقوق مردم در شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا تأکید کرد و گفت: شهرداری‌ها و شوراها از مراجعی هستند که می‌توانند به خوبی ضمن رعایت حقوق مردم درباره آسیب شناسی دلایل ایجاد اختلاف و دعاوی در مسائل مربوط به شهرداری‌ها اقدام کنند.

آیت ا... هاشمی شاهرودی اظهار داشت: اگر قوانین و مقررات را شفاف و روشن کنیم و تکنیک‌های نظارتی دقیق و منظم را به کار بریم شاهد این همه اختلاف بر اثر نقص در مقررات نخواهیم بود.

وی توجه به حفظ محیط زیست را بسیار مهم برشمرد و افزود: بحث محیط زیست از مباحث قابل اهمیت در دنیا است زیرا جزئی از حقوق عموم مردم است و باید حقوق مردم را در بخش محیط زیست احیا کرد. قوانین مربوط به حفظ محیط زیست باید تکمیل شود.

در ابتدای این دیدار چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گزارشی از عملکرد شورای اسلامی شهر تهران را ارائه کرد و همکاری بیشتر دستگاه قضایی با شورای شهر را خواستار شد.

کد خبر 44170

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز