همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد که در صورت تأیید طرح از سوی شورای نگهبان باید شرکت‌های خودروسازی مصوبه مجلس درباره‌ی اعلام قیمت تمام شده خودروها را به شورای عالی رقابت اجرا کنند چون در غیر این صورت متخلفان به دادگاه معرفی می‌شوند.

خودرو

عزیز اکبریان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مجلس در مصوبه‌ای شرکت‌های خودروسازی را موظف به اعلام قیمت تمام شده خودروها به شورای عالی رقابت کرد؛ اگر این مصوبه به تأیید شورای نگهبان برسد لازم‌الاجرا خواهد بود لذا اگر اجرایی نشود ما برخورد می‌کنیم.

وی یادآور شد: در گذشته چنین روالی وجود داشت؛ با این تفاوت که قیمت خودرو توافقی بود و اگر شرکت‌های خودروسازی بر اساس قیمت اعلام شده شورای رقابت عمل نمی‌کردند اتفاقی نمی‌افتاد یعنی این موضوع ضمانت اجرایی نداشت. مجلس مصوب کرد که در صورت تمکین نکردن به قیمت شورای رقابت، متخلفان به دادگاه معرفی شوند. این ضمانت اجرایی است که شرکت‌های خودروسازی را مجبور به تمکین می‌کند.

نمایندگان مجلس اخیراً در طرح ساماندهی صنعت خودرو شرکت‌های خودروسازی را موظف کردند هنگام فروش، قیمت تمام شده خودرو، درصد سود و قیمت قطعی را محاسبه و به شورای رقابت اعلام کند.

تخلف از این امر جرم محسوب شده و مرتکب به یکی از مجازات‌ تعزیری درجه ۶ موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود.

کد خبر 441696

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha