علیرضا قنادان در گفتوگو با شهرنوشت با اشاره به اینکه متوسط عمر ناوگان تاکسیرانی در تهران ۶ سال است، اظهار کرد: از سال ۹۵ تا نیمه سال ۹۶ فعالیتهای قابل قبولی در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی انجام شد، اما از اواسط سال ۹۶ روند تحویل خودرو متوقف شد؛ این اتفاق در شرایطی افتاد که روزانه ۱۰ هزار نفر متقاضی (غیر از متقاضیان سازمان تاکسیرانی) برای نوسازی وجود داشت. در این وضعیت، دیگر خودرویی برای تحویل نبود.
او افزود: تصویب سن اسقاط خودروی تاکسی (ابتدا ۵ سال، بعد ۷ سال، سپس ۱۳ سال) توسط هیأت دولت انجام میشود و سازمان تاکسیرانی در این مورد تنها مجری است. در حال حاضر حدود ۲۷ هزار خودروی تاکسی در تهران بیش از ۱۰ سال فعالیت کردهاند و باید مورد نوسازی قرار بگیرند.
قنادان در ادامه از پیگیری دو طرح با همکاری دولت خبر داد و تشریح کرد: نخستین طرح این است که رانندهها امکان این را داشته باشند، خودروی کارکرده (سن خودرو مشخص نیست) که توان دریافت معاینه فنی دارد را جایگزین خودروی خود کرده و پلاک را به ماشین شخصی منتقل کنند، بعد از این مراحل رنگ ماشین به زرد (تاکسی) تغییر خواهد کرد. طرح دوم مربوط به نوسازی با همکاری شرکت های خودروسازی است که همان روال گذشته طی میشود. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در خصوص مشکلات نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: قیمت خودرو دو تا دو و نیم برابر افزایش پیدا کرده که موجب بروز مشکلاتی در سازمان تاکسیرانی شده است. با این اتفاق تسهیلاتی که راننده بابت نوسازی خودروی خود دریافت میکرد دیگر کارایی ندارد و باید با تسهیلات جدید این موضوع دنبال شود.
نظر شما