همشهری‌آنلاین: مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک گفت: سردیس استاد جمشید مشایخی پس از شبیه‌سازی و رفع ایرادها، شنبه چهارم خرداد جانمایی می‌شود.

مشايخي

مجید صالحی در گفت‌وگو با شهرنوشت ضمن اعلام این خبر افزود: فرایند شبیه‌سازی سردیس استاد مشایخی با چهره ایشان در کارگاه هنری استاد حسن‌زاده به تازگی به اتمام رسید و سردیس در حال حاضر آماده نصب است.

صالحی گفت: در نوبت قبل چهره سردیس بنا به نظر خانواده انتخاب شده بود، اما این بار این انتخاب از سوی مجسمه‌ساز انجام شده‌است. البته خانواده در جریان مراحل مختلف ساخت سردیس بودند و از فرایند کار رضایت داشتند.  

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک با تاکید بر این‌که در این مرحله تنها اقدامات مربوط به شبیه‌سازی انجام شد، گفت: شهرداری تهران هیچ هزینه‌ای در این رابطه پرداخت نکرده است.

به گفته صالحی، سردیس جدید استاد جمشید مشایخی شنبه چهارم خرداد، ابتدای خیابان استاد مشایخی (ج سابق) نصب می‌شود.

نادر مشایخی، فرزند مرحوم جمشید مشایخی در گفت‌وگویی با ایسنا خبر نصب سردیس در روز شنبه را تایید و از نتیجه کار این بار ابراز رضایت کرده است.

خبرنگار ایسنا به همین منظور با رضا حسن‌زاده، سازنده سردیس تماس گرفت تا از سرنوشت این سردیس آگاه شود.

حسن‌زاده توضیح داد: مجسمه این بار به خود مشایخی شبیه شده و هر کسی آن را دیده شباهتش را تأیید کرده است. فرزندان استاد مشایخی نیز شباهت اثر را با پدر خود تأیید کرده‌اند.

او درباره تغییرات اعمال شده در سردیس گفت: تغییراتی که لازم بوده در اثر انجام شد. در حال حاضر هر کسی که تصویر را می‌بیند کاملاً متوجه می‌شود که صاحب اثر، جمشید مشایخی است. پایه سردیس، این بار کوتاه شده تا مخاطب بتواند به راحتی آن را نگاه کند و دید بهتری نسبت به آن داشته باشد؛ چراکه که دفعه قبل پایه آن بلند بود و کار را برای بیننده دشوار می‌ساخت.

حسن‌زاده اظهار کرد که انتقادها درباره شباهت اثر نیز در کار لحاظ شده است؛ چراکه خود او قبلاً گفته بود انتقادهای وارده به کار را قبول داشته و از همان ابتدا به دلیل کمبود وقت و بیماری موفق به اتمام مجسمه نشده بود. در حال حاضر نیز اگر پس از رونمایی از مجسمه انتقاد دیگری نسبت به کار بشود به ناتوانی او بازمی‌گردد.

رضاحسن‌زاده، سازنده سردیس سابقه ساخت سردیس برای شخصیت‌های دیگری چون «همایون شهنواز» (کارگردان سریال «دلیران تنگستان») را هم در کارنامه دارد.

کد خبر 441570

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha