جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
۰ نفر

ژینا شریعتی - سنندج- خبرنگار: کاراته ورزشی پرتحرک، پرطرفدار و جذاب‌ است که جوانان کردستانی رمز موفقیت خود را در آن می‌دانند و طی سال‌های اخیر در کشور برای خود نام و جایگاهی دست‌وپا کرده‌اند.

شادی شریعتی

ضریب میانگین کسب مدال‌ها و مقام‌های ورزشکاران رزمی کردستان، این استان را در جمع ۳ استان برتر کشور قرار داده است. «شادی شریعتی» بیست‌ودو ساله ساکن شهر سنندج از جمله ورزشکارانی است که بسیار سریع پله‌های موفقیت را پشت سر گذاشت و  اخیرا هم در دومین مرحله رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان به میزبانی کشور ترکیه حضور یافت. شریعتی از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را در رشته ورزشی کاراته شروع کرده است و از سال ۱۳۹۴ به صورت حرفه‌ای در وزن ۶۸+ مشغول به تمرین است. در ادامه گفت‌وگوی همشهری را با این بانوی ورزشکار می‌خوانید.  

  • چرا رشته کاراته را انتخاب کردید؟

من در خانواده‌ای پرورش یافتم که علاقه‌مندان زیادی به ورزش داشت، به همین خاطر از همان دوران کودکی وارد سالن ورزشی شدم و فعالیت خود را در ۶ سالگی با ورزش ژیمناستیک آغاز کردم، بعد با تشویق‌ و همراهی خواهرم به سمت ورزش کاراته کشیده شدم و به آن علاقه پیدا کردم.  

  • از مقام‌ها و عناوینتان بگویید.

در این چند سال توانسته‌ام عناوین مختلفی به دست آورم که از مهم‌ترین‌ آنها می‌توانم به ۵ مدال برنز و یک طلای بین‌المللی، مقام سوم انتخابی تیم ملی، مقام دوم کشوری در مسابقات دانشجویی اشاره کنم. همچنین سال ۱۳۹۸ توانستم به عنوان تنها بانوی کُرد رنکینگ برتر کشور را به دست آورم و به اردوی تیم ملی دعوت شوم.

  • چه عواملی در ایجاد انگیزه و موفقیتتان مؤثر بوده است؟

مهم‌ترین عامل ایجاد انگیزه برای ادامه دادن کاراته، اعضای خانواده‌ام بوده‌اند. آنها نقش بسیار مهمی در پیشرفت من داشته‌اند. همچنین حمایت‌ و دلسوزی مربی عزیزم «نگار حسینی»، دلگرمی و حمایت‌های قهرمان کاراته کردستانی، آقای «کیوان بابان» به من انگیزه‌ زیادی داد. این افراد در تمام مراحل من را یاری کردند. علاوه بر همراهی و دلگرمی این بزرگواران، خودم نیز علاقه زیادی به کاراته داشتم و این رشته جزئی از زندگی‌ام شده بود. تمام تلاشم را برای پیشرفت بیشتر می‌کنم و امیدوارم بتوانم باعث افتخار شوم.

  • میزان تمرینات شما در هفته چگونه است؟

حدود یک سال است که به مدت ۲ ساعت ۱۰ جلسه در طول هفته به تمرینات میدانی، بدن‌سازی و کاراته می‌پردازم.

  • چگونه به تیم نارین صنعت آریا کردستان راه پیدا کردید؟

در سال ۱۳۹۶ از طریق خانم حسینی با تیم نارین صنعت آریا آشنا شدیم و اسپانسری تیم کاراته را به عهده گرفتند و ما را یاری کرده‌اند.

  • ارزیابی‌تان از رقابت‌های لیگ کاراته چگونه است؟

چون تقریباً حدود ۲ سال است که بحث المپیک وارد رشته ورزشی کاراته شده است، سطح مسابقات چه در داخل و چه در خارج از کشور بسیار بالا و رو به پیشرفت است، به همین دلیل عنوان گرفتن در مسابقات بسیار مشکل شده. دقت داوران در قضاوت‌های مسابقات بسیار بالا رفته و توجه بیشتری نسبت به قبل دارند.

  • سال ۱۳۹۷ برای خانم شادی شریعتی چگونه گذشت؟

متأسفانه سال ۱۳۹۷ استان کردستان تیمی در قالب سوپرلیگ بانوان به مسابقات اعزام نکرد. با توجه به صحبت‌هایی که در مورد تیم مازندران با من شد و در نبود تیم سوپرلیگ کردستان، در قالب تیم مازندران وارد تیم سوپرلیگ شدم. لیگ سال ۱۳۹۷ واقعاً در سطح بالایی برگزار شد، سطح مسابقات نیز بسیار پیشرفت کرده و نتیجه‌گیری برای کاراته‌کا به‌مراتب سخت‌تر می‌شود.

  • حستان از جایگاه فعلی‌تان چیست و از آینده ورزشی خود بگویید.  

سال ۱۳۹۷ توانستم عناوین و مقام‌های مختلفی به دست آوردم، هرچند هدف و خواسته‌های من بیشتر است. در تلاشم سال ۱۳۹۸ پیشرفت چشمگیری از سال‌های قبل داشته باشم که باعث افتخار خانواده و کردستان و ایران عزیز شوم. همه انسان‌ها برای رسیدن به خواسته‌ها و اهدافشان به اندازه توان خود تلاش می‌کنند و سختی‌های زیادی را پشت سر می‌گذارند. من نیز مانند خیلی از ورزشکاران سرزمین عزیزم ایران سختی و مشکلات زیادی را پشت گذاشتم، در شرایط سخت زندگی باز هم با امید به خدا و فردایی روشن‌تر دست از تلاش نکشیدم و راهم را ادامه دادم، کسب موفقیت و رسیدن به هدف در هر مقام و رتبه‌ای واقعاً حس لذت بخشی دارد و انسان را به آینده امیدوارتر می‌کند. به لطف خدا تا به حال موفقیت‌هایی را هم کسب کرده‌ام و همه تلاشم را می‌کنم در عرصه‌های بین‌المللی در قالب تیم ملی مسابقات آسیایی و جهانی به عنوان یک بانوی کُرد در آینده افتخارآفرینی کنم. امیدوارم بتوانم به اهدافم برسم.

  • نظر شما در مورد کاراته استان چیست؟

کاراته استان کردستان روز به روز در حال پیشرفت است. ورزشکاران کردستانی در میادین مسابقات رده‌های پایه واقعاً خوش درخشیدند. در بخش آقایان کیوان بابان در تیم ملی حضور پیدا کرد و توانست عنوان قهرمانی آسیا را کسب کنند. به امید خدا و با کمک اداره ورزش و جوانان هیات کاراته در بخش بانوان و آقایان بتوانیم کاراته استان را به سطح بالاتری ارتقا دهیم.

کد خبر 441514

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha