جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور آمریکا در اعتراض به اتهام «پنهان کاری» از سوی نانسی پلوسی، نشست با سران دموکرات مجلس نمایندگان درباره زیرساخت های ایالات متحده را نیمه کاره رها کرد.

نانسی پلوسی

به گزارش ایرنا، دونالدترامپ رئیس جمهوری آمریکا صبح پنجشنبه در پیامی توئیتری در پاسخ به اتهام نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان این کشور نوشت: من تعمدا بسیار مودب و آرام بودم.

ترامپ این پیام را در پاسخ به اظهارات پلوسی در نامه خود به دموکرات های مجلس نمایندگان نوشت که گفته بود: رئیس جمهوری ترامپ «کج خلقی» خود را برای همه به نمایش گذاشت.

ترامپ عصر چهارشنبه در حالی که با پلوسی و چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات سنای آمریکا دیدار داشت، پس از شنیدن اتهام «پنهان کاری» از سوی پلوسی، این نشست را نیمه کاره رها کرد.

وی پس از این اقدام به خبرنگاران گفت که دموکرات ها یا باید تحقیقات درباره اتهام هایی که به او می زنند را پیگیری کنند یا به گفت و گو و تعامل درباره زیرساخت های ایالات متحده روی بیاورند.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که با وجود اتهام هایی که از سوی دموکرات ها متوجه او است و تحقیقاتی که در مجلس نمایندگان این کشور علیه وی در جریان است، امکان همکاری با دموکرات ها را ندارد.

پلوسی پیش از رفتن به کاخ سفید در کنفرانس خبری پس از نشست دیگر رهبران دموکرات برای تصمیم گیری پیرامون استیضاح ترامپ، گفت هم حزبی هایش بر این باورند که رئیس جمهوری آمریکا در جریان تحقیقات مربوط به گزارش مولر «پنهان کاری» می کند.

این اظهار ادب ترامپ در حالی است که بحث استیضاح وی بسیار جدی شده و پلوسی که تاکنون از آغاز رسمی فرایند استیضاح جلوگیری می کرد، با اظهارات روز گذشته خود نشانه هایی از تمایل به این اقدام بروز داد.

دولت ترامپ از ارائه اسناد مورد درخواست کمیته های تخصصی مجلس نمایندگان آمریکا که در اختیار اکثریت دموکرات است خودداری کرده و اجازه نمی دهد مقام های دولت در نشست های شهادت دهی مورد درخواست آنان شرکت کنند.

ترامپ پس از نیمه کاره رها کردن نشست زیرساخت ها گفت: شما یا باید مسیر تحقیقات (علیه وی) را پیش ببرید یا مسیرسرمایه گذاری (روی زیرساخت ها) را ما در هر زمانی تنها در یک مسیر می توانیم حرکت کنیم.

ترامپ همچینن با رد هرگونه اتهام درباره «تبانی و کارشکنی»، تحقیقات دموکرات ها درباره شخص او و دولتش را «تلاش برای سرنگونی» خود توصیف کرد.

«رابرت مولر» بازپرس ویژه تحقیقات پیرامون دخالت ادعایی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا ماه گذشته گزارش نهایی خود را به وزیر دادگستری این کشور ارائه کرد.

مولر در گزارش خود نوشته بود که شواهدی درباره تبانی روسیه و ترامپ نیافته است اما به این پرسش که آیا رئیس جمهوری آمریکا در اجرای این تحقیقات کارشکنی کرده یا نه، جوابی نداد.

«ویلیام بار» وزیر دادگستری آمریکا ابتدا خلاصه ای چهارصفحه ای از این گزارش منتشر کرد اما پس از فشارهای مجلس نمایندگان مجبور به ارائه گزارش کامل اما ویراسته ای به این مجلس شد.

با این حال، دموکرات ها از ارائه گزارش سانسور شده «بار» ناراضی مانده و خواستار ارائه گزارش کامل و بدون سانسور شدند.

از آن زمان کمیته قضایی و دیگر کمیته های تخصصی مجلس نمایندگان آمریکا خواستار حضور و شهادت دهی برخی از مقام های کاخ سفید درباره تحقیقات مولر شده اند اما دولت ترامپ اجازه حضور آنان را نمی دهد.

بسیاری از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان با این استدلال که تحقیقات مولر حاکی از پیشگیری ترامپ از اجرای عدالت بوده، خواستار آغاز فرایند استیضاح رئیس جمهوری آمریکا شده اند.

اما پلوسی گفته است که آغاز روند استیضاح باید از حمایت اعضای هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه برخوردار باشد.

«جاستین آماش» عضو مجلس نمایندگان آمریکا تنها و اولین جمهوریخواه است که با دموکرات ها همسو شده و از «اقدامات قابل اسیضاح» ترامپ سخن گفته است.

کد خبر 441486

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha