چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۶:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: باراک اوباما در انتخابات داخلی ایالات ویرجینیا، مریلند و بخش کلومبیا پیروز شد.

به گزارش سی ان ان، پیروزی‌های اخیر باراک اوباما از نظر کسب تعداد هیات‌های نمایندگی برای حضور در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها بیش از هیلاری کلینتون است.

باراک اوباما سناتور ایالت ایلینویز روز شنبه 9 فوریه نیز توانسته بود برابر رقیب خود هیلاری کلینتون در ایالت‌های واشنگتن، لوئیزیانا، نبراسکا، مین و جزایر ویرجین پیروز شود.

باتوجه به محاسبات انجام شده توسط سی ان ان درباره تعداد هیات‌های نمایندگی که دو نامزد اصلی دموکرات‌ها کسب کرده‌اند، اوباما تا کنون 1.208 هیات نمایندگی کسب کرده است، هیلاری کلینتون نیز موفق شده است 1.185 هیات نمایندگی را از آن خود کند.

کاندیدای اصلی دموکرات‌ها برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 باید در نهایت موفق به کسب 2.025 هیات نمایندگی شود.

از سویی دیگر کاندیداهای اصلی جمهوری خواهان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باید بتواند حمایت 1.191 هیات نمایندگی را در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان کسب کند.

این درحالی است که سناتور مک کین پیشتاز جمهوری خواهان تا کنون توانسته است 812 هیات نمایندگی کسب کند و مایک هاکبی نزدیک ترین رقیب وی 217 هیات نمایندگی به دست آورده است.

بر اساس نتایج اعلام شده سناتور مک‌کین در انتخابات داخلی حزب جمهوری‌خواه در ایالات واشنگتن دی سی و ویرجینیا به پیروزی رسیده است.

کد خبر 44138

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز