سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱
۰ نفر

عاطفه علیان-  اصفهان- خبرنگار: نام تابستان با سفر گره خورده است. اصفهان با داشتن جاذبه‌های متعدد، مقصد بسیاری از گردشگران از سراسر ایران است.

سفرهای تابستانی اصفهان

قرار گرفتن اصفهان در چهارراه مواصلاتی کشور باعث شده است که بسیاری از گردشگران استان‌های دیگر برای رسیدن به مقصد خود از محورهای مواصلاتی استان اصفهان گذر کنند. مجموع این شرایط محورهای مواصلاتی استان اصفهان را در تابستان‌ها با حجم زیادی از تردد روبه‌رو می‌کند. راه‌ها امروزه تنها مسیری برای رسیدن به مقصد نیستند، بلکه خود جزئی از جاذبه‌های سفر هستند. بنابراین در کنار آنها مجتمع‌های خدماتی - رفاهی یا پارکینگ‌هایی برای توقف و استراحت احداث شده است. سرجمع ترددهای ورودی و خروجی به استان اصفهان در تابستان سال گذشته ۲۰۰ هزار تردد بوده که به نسبت سایر فصول دیگر افزایش ۱۸ درصدی داشته است.

  • تدارک ۹۰۰ اتوبوس

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان ضمن اعلام آمادگی کامل برای جابه‌جایی مسافران در عید سعید فطر و تابستان پیش رو اظهار می‌کند: بیش از ۱۹۰۰ اتوبوس وظیفه حمل و نقل مسافران را بر عهده خواهند داشت.   «مهدی خضری» با اشاره به ظرفیت خوب حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان اصفهان و کیفیت بالای خدمات ادامه می‌دهد: مجموعه بخش خصوصی و دولت تلاش کرده است که با اقداماتی نظیر خرید و تجهیز ناوگان عمومی جدید، امکان رزرو آنلاین بلیت، توسعه شبکه حمل و نقل، ثبت شکایات غیرحضوری و نظارت‌های گسترده شرایط را برای یک سفر ایمن و ارزان مهیا کند.

وی با اشاره به حمایت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان از توسعه گردشگری با حفظ کیفیت راه‌ها خاطرنشان می‌کند: خوشبختانه شرکت‌های مسافربری بین‌المللی نیز در استان اصفهان تاسیس شده‌اند که خود گامی به جلو در این مسیر تلقی می‌شود. خضری تصریح می‌کند: استان اصفهان با داشتن ۴۷ مجتمع خدماتی – رفاهی، ضمن فراهم آوردن بسترهای لازم برای رفاه هرچه بیشتر مسافران، باعث افزایش ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان شده است.

وی می‌افزاید: از دیگر خدمات قابل ارائه به مسافران تماس یا استفاده از اپلیکشن سامانه ۱۴۱ برای اطلاع از وضعیت راه‌ها، ارسال گزارش‌های مردمی و انتخاب بهترین مسیر است. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان این‌که کارنامه حمل و نقل عمومی به نسبت خودروهای شخصی در حوزه ایمنی بسیار درخشان است می‌گوید: آموزش مستمر رانندگان و نظارت بر رفتار آنها میزان اشتباهات انسانی در این حوزه را به حداقل رسانده و این در حالی است که چنین کنترلی بر خودروهای شخصی وجود ندارد.

  • سفرهای تابستانی 

خضری بیان می‌کند: کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ‌و نقل استان اصفهان نیز در نخستین جلسه خود در سال جاری به موضوع سفرهای تابستانه پرداخت و دستگاه‌های حاضر به برنامه‌ریزی برای کاهش تصادفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان ملزم شدند. دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اصفهان تاکید می‌کند: برای کنترل بیشتر بر رفتار رانندگان خودروهای شخصی علاوه بر استفاده از سامانه‌های رصد هوشمند، برنامه استقرار نیروهای امدادی و پلیس در نقاط پرتصادف و احداث ایستگاه‌های امنیت سلامت دائم پیشنهاد شده است.

وی اضافه می‌کند: تمهیدات لازم توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان برای ایجاد بستر سفرهای ایمن و سلامت انجام می‌شود، اما به ثمر رساندن این تلاش‌ها تا حدود زیادی به مردم بستگی دارد. خضری لزوم اصلاح فرهنگ ترافیکی مردم را یادآور می‌شود و اظهار می‌کند: رفتارهای خطرناک ترافیکی را باید یک رفتار نابهنجار دانست و توسط مردم نظارت و اصلاح شوند. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان تصریح می‌کند: رفتار پرخطر یک راننده تمامِ کاربران جاده‌ای مانند دانش‌آموزان، مردم محلی و سایر وسایل نقلیه را به‌شدت مورد تهدید قرار می‌دهد.

  • آمادگی راه‌آهن برای تابستان با ظرفیت جابه‌جایی ۳ هزار نفر 

مدیر کل راه‌آهن اصفهان با اشاره به جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۴۴۸ نفر مسافر در بازه دوازده‌ماهه سال گذشته می‌گوید: با در نظر گرفتن روزانه ۸ رام قطار مسافری از مبادی اصفهان و کاشان به مقاصد مشهد، بندرعباس، زاهدان و تهران طی ایام پیک که از اول فروردین ماه آغاز شد و تاپایان اسفند ماه ادامه داشت، بیش از ۴/۱ میلیون نفر مسافر جابه‌جا شدند که نسبت به سال گذشته در همین بازه با ۱۵ درصد رشد همراه بوده است.   «سید رضا سادات‌ حسینی» با اشاره به نزدیک شدن به ایام تعطیلات عید فطر و تابستان اعلام می‌کند: راه‌آهن اصفهان با رعایت کامل موارد ایمنی و ارائه خدمات به مسافران در صدد است که با توجه به ظرفیت جابه‌جایی روزانه بیش از ۳ هزار نفر مسافر، طی ۸ رام قطار مسافری از مبادی اصفهان و کاشان به مقاصد مشهد، بندرعباس، زاهدان و تهران با ضریب اشغال بیش از ۹۰ درصد در خدمت صنعت بزرگ حمل و نقل کشور باشد.

کد خبر 441272

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha