سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱
۰ نفر

الهام رئوفی فر- علی آباد کتول – خبرنگار: آبان ۳ سال پیش بود که مدیر امور مالی و پشتیبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از واگذاری سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی علی‌آباد به بخش خصوصی برای ساخت سالن سینما خبر داد.

سینمای متروک قدس علی آباد کتول

«محمد عارف رشن‌آبادی» در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرده بود: نبود سینما در شهرهای استان یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. بدون شک بخش خصوصی می‌تواند در توسعه این مراکز همراهی و مساعدت زیادی داشته باشد. وی گفته بود: این اداره هم مطابق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برون‌سپاری را در دستور کار خود قرار داده است. بدون شک بازگشایی دوباره سینما در ساماندهی امور فرهنگی این شهرستان نقش موثری خواهد داشت. این سالن پیشتر به عنوان سالن سینمای موقت برای اکران چند فیلم مورد استفاده قرار گرفته بود. همان زمان شورای شهر علی‌آباد اعلام کرد که برای احداث مجموعه فرهنگی، تجاری سالن سینما میهن، یکی از ۲ سالن سینمای متروکه در علی‌آباد کتول، با بخش خصوصی و مالک رایزنی‌هایی انجام شده است، اما مدت زیادی گذشته و به نظر می‌رسد طرح احیای این ساختمان سینمایی هم پیش نرفته است.

  • سینما با مشکل قانونی مواجه شده است

یک عضو شورای شهر علی‌آباد در مورد معطل ماندن این طرح می‌گوید: تبدیل سینمای قدیمی به سینما یا مجتمع جدید هنوز به نتیجه نرسیده است. این طرح به نظر می‌رسد در کمیته فنی استانداری متوقف شده، از سوی دیگر برای ما روشن نیست اجرای طرح باید براساس طرح جامع پیش برود یا طرح تفصیلی. «غلام رضا خاتمی» ادامه می‌دهد: شهرداری همراهی بسیار خوبی دارد ولی مشکل قانونی ایجاد شده است. شهرداری تلاشش را برای حل مشکل مالک انجام می‌دهد و مخالف احداث این مجتمع نیست. شهرداری به کمیته فنی استانداری نامه زده، اما هنوز نتوانسته مجوز لازم را دریافت کند. وی می‌گوید: یک گروه دیگر اقتصادی در قسمت شرقی شهر، طرح مجتمع فرهنگی، تجاری را دنبال می‌کنند که حدود ۶ هزار متر مساحت دارد و سالن سینمایی هم یکی از امکانات آن خواهد بود.  

  • کمیته فنی استانداری اطلاع ندارد

رئیس کمیته فنی استانداری گلستان بیان می‌کند: هنوز نامه یا درخواستی مبنی بر وجود مشکل در طرح سینمای علی‌آباد به دست ما نرسیده است. «صادق علی مقدم» با بیان این‌که نخستین بار است که این موضوع از طریق همشهری با وی مطرح می‌شود، توضیح می‌دهد: علی‌آباد طرح جامع دارد. من این موضوع که برای ما نامه زده شده را برای نخستین بار است که می‌شنوم. نه شهردار قبلی و نه شهردار فعلی چنین مساله‌ای را با من مطرح نکرده‌اند. وی بیان می‌کند: برای این موضوع نه شهردار به من مراجعه کرده و نه هیچ یک از اعضای شورا. اگر مدیری از کارش نتیجه نمی‌گیرد حداقل حضوری به رئیس آن اداره مراجعه می‌کند. به کمیته از همه نقاط استان نامه‌هایی ارسال می‌شود و کارشناسان آنها را بررسی می‌کنند. مقدم ادامه می‌دهد: ما کمیسیون‌هایی داریم که تصمیم‌گیرنده‌ هستند اما ریاست آنها با استانداری است. تشخیص این‌که کدام موضوع در کمیسیون استانداری مطرح شود با دبیرخانه است.

  • احداث سینما در قسمت شرقی شهر، ۳ سال زمان می‌برد

«حسین عبداللهی» عضو هیات مدیره مجتمع، فرهنگی، تفریحی شرق علی‌آباد می‌گوید: اگر کار احداث این مجتمع بدون مشکل خاصی پیش برود، ۳ سال طول می‌کشد. بعد از ۳ سال، می‌توان از پرده سینما هم مانند سایر امکاناتش استفاده کرد.  مساله نبود سینما در این شهر در حالی مطرح است که مجتمع سینما قدس نیز سال‌هاست متروکه شده و در یکی از میدان‌های شهر، خاک می‌خورد.  

علی‌آبادی‌ها طی ۳ سال گذشته با اکران در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر، فیلم‌های پرفروش سینمای ایران مانند «شیار ۱۴۳» و «مدرسه موش‌ها» را دیدند. در علی‌آباد به عنوان سومین شهرستان بزرگ استان از نظر جمعیتی و در فاصله اندکی از مرکز استان همچنان تاسیس سینما به عنوان یکی از مطالبات اصلی شهروندان مطرح می‌شود. این فقط شهرستان علی‌آباد نیست که سینما ندارد بلکه شهرهای شرق و غرب استان ‌ مانند سرخنکلاته نیز از این امکان فرهنگی بی‌بهره هستند.

کد خبر 441247

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha