سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: اوو مورالس، رئیس جمهوری بولیوی سیاست‌ها و تهدیدات آمریکا علیه ایران را محکوم کرد.

اوو مورالس

به گزارش خبرگزاری کوبایی پرنسالاتینا، وی در صفحه توییتر خود همچنین عنوان کرد که هدف دولت آمریکا از استقرار نیرو در خاورمیانه، حمایت و تشویق 'صنعت جنگ' است.

وی در این پیام توییتری نوشت: ما تهدیدهای آمریکا علیه ایران و همچنین قصدش برای استقرار نیرو در خاورمیانه را محکم می کنیم. امپریالیسم همواره در راستای منافع صنعت جنگ در جهان گام برمی دارد.

این اظهارات رئیس جمهوری بولیوی در مخالفت با سیاست های آمریکا در حالی مطرح شد که ایران اخیرا در واکنش به انفعال اتحادیه اروپا در برابر فشار آمریکا، از کاهش اجرای تعهداتش در برجام خبر داد و یک ضرب الاجل ۶۰ برای اروپا تعیین کرد تا به تعهدات خود عمل کنند.

کارشناسان، اقدام ایران در کاهش برخی تعهدات در برجام را اقدامی هوشمندانه توصیف کردند که اروپایی ها را با انتخابی مهم رو به رو ساخته است.

کاهش اجرای تعهدات ایران شامل توقف فروش مازاد ذخایر آب سنگین و اورانیوم غنی شده است.

آمریکا روز ۱۸ اردیبهشت سال گذشته از توافق هسته ای با ایران خارج شد و تمامی تحریم ها علیه ایران را بازگرداند. سایر کشورهای عضو این توافق با محکوم کردن اقدام واشنگتن اعلام کردند که به این توافق وفادار می مانند.

مورالس پیشتر نیز بارها از سیاست های واشنگتن در منطقه آمریکای لاتین به شدت انتقاد کرده و معتقد است دولت آمریکا بدنبال تضعیف دولت های چپ گرا در آمریکای لاتین و انقلابی و در نهایت سرنگونی آنها است.

کد خبر 441224

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha