مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شهردار تهران گفت: انتخابات شورایاری‌ها مهم است و همه کمک کنند تا این کار بسیار دقیق، منظم و آبرومندانه انجام شود. هر چه افراد منتخب صالح‌تر باشند، بهتر و بیشتر می‌توانند به تحقق اهداف مدیریت شهری کمک کنند.

نشست حناچي و معاونان

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی در بیست و پنجمینجلسه شورای معاونین، مشاوران و شهرداران مناطق که عصر دوشنبه ۳۰ اردیبهشت در ساختمان شهرداری منطقه ۴ برگزار شد، افزود: در این زمینه معاونت اجتماعی گزارشی از روند برگزاری انتخابات آماده و ارائه کند.

شهردار تهران به حضور خود در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: بحث‌های بسیاری در کمیسیون های مجلس درخصوص لایحه «مالیات بر ارزش افزوده» مطرح شد و امیدواریم دستاورد این لایحه برای شهرداری‌ها بهتر از گذشته باشد.

حناچی با تاکید بر سیاست شهرداری تهران مبنی بر حمایت از استارت آپ‌ها عنوان کرد: در این‌باره لازم است سیاست روشنی داشته باشیم و این حمایت باید در قالب بخشنامه شکل بگیرد. مدیریت شهری از استارت آپ هایی که از معاونت فناوری ریاست‌جمهوری مجوز دارند حمایت می کند و آن ها می‌توانند حداکثر از یک واحد مسکونی با متراژ کم‌تر از ۱۲۰ متر استفاده کنند.

او به ملاقات‌های مردمی شهرداران مناطق نیز اشاره کرد و یادآور شد: سنت ملاقات‌های عمومی سنتی حسنه است که باید تداوم یابد.

شهردار تهران در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مناسبت‌های پیش رو عنوان کرد: مراسمی همچون سالروز رحلت امام خمینی (ره)، روز قدس و سالروز فتح خرمشهر را پیش رو داریم که متناسب با این مناسبت ها باید چهره شهر تغییر کند.

او از شهرداران مناطق و نواحی خواست تا موضوع رنگ‌آمیزی شهر را پیگیری کنند و مسیرهای دوچرخه را گسترش دهند و از مطالعات هلندی‌ها در این زمینه استفاده کنند.

حناچی به کمپین «سه شنبه‌های بدون خودرو» نیز پرداخت و گفت: انتظار از مدیران شهری این است که در ماه رمضان روزهای سه‌شنبه با اتوبوس و مترو تردد کنند.

شهردار تهران همچنین بر ضرورت کاهش کارگاه های عمرانی غیرفعال در سطح شهر و عدم اشغال پیاده روها توسط این کارگاه ها تاکید و بیان کرد: توسعه قلمروی عمومی دغدغه ماست و همچنان بر جمع آوری کارگاه ها و آزادسازی پیاده راه ها تاکید دارم. در این زمینه با افرادی که اقدامات لازم را انجام ندهند، برخورد خواهد شد.

او با تقدیر از اقدامات شهرداری تهران در شب‌های ماه رمضان گفت: در شب‌های ماه مبارک رمضان، شهر زنده‌تر از قبل است و این روند باید ادامه یابد.

حناچی خطاب به مدیران خود با بیان این‌که تلاش برای تحقق بودجه نقد و غیرنقد را با وجود شرایط سخت اقتصادی ادامه دهید، خاطرنشان کرد: امیدوارم برای گذران امور شهر نیاز به صدور پروانه نداشته باشیم، البته در کنار این موضوع باید کاهش هزینه ها را دنبال کنیم.  

شهردار تهران در ادامه با اشاره به هفته ارتباطات و روابط عمومی گفت: ارتباط ما با مردم و شکل گیری افکار عمومی درباره وظایف شهرداری ها و توضیح اقدامات انجام شده، توسط روابط عمومی ها انجام می شود. بسیاری از اقدامات توسط شهرداری انجام شده و می‌شود که روابط عمومی باید به خوبی عمل کند و واقعیت ها را به اطلاع مردم برساند.

حناچی همچنین به دیدارهای خود با رئیس قوه قضائیه، دادستان کل کشور و رئیس دیوان عدالت اداری پرداخت و عنوان کرد: در این جلسات درباره پرونده‌های ماده ۱۰۰ صحبت شد؛ این‌که در تهران ۷۰ هزار و در کل شهرها ۳۳۰ هزار پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ موجود است و یک راه کاهش تعداد پرونده ها، اصلاح قانون است. قرار شد در این زمینه اقدام کارشناسی انجام شود و با هماهنگی و همکاری سایر نهادها تعداد این پرونده‌ها را کاهش دهیم.

کد خبر 441168

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha