دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸
۰ نفر

همزمان با دستور کار قرار گرفتن طرح تشدید مجازات اسیدپاشی، جمعی از قربانیان اسیدپاشی به همراه انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی در مجلس حضور یافتند.

اسيد پاشي

مرضیه ابراهیمی، معصومه عطایی، سیدمحسن مرتضوی، مریم زمانی و  ۵ قربانی اسیدپاشی به همراه رضا درمیشیان کارگردان فیلم لانتوری و از مؤسسان انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی به همراه برخی دیگر از اعضای این انجمن مهمان جلسه علنی مجلس بودند. روز گذشته در مجلس فرصت به بررسی طرح تشدید مجازات اسیدپاشی نرسید، یک فوریت این طرح ۲۳اردیبهشت‌ماه با تایید نمایندگان با ۱۶۱ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۹ نماینده حاضر در مجلس تصویب شد.

فاطمه حسینی، عضو فراکسیون زنان مجلس به‌عنوان متقاضی بررسی این طرح با قید یک فوریت گفت: قانون مربوط به مجازات اسیدپاشی مربوط به سال ۳۷ یعنی بیش از ۶۰ سال پیش است که امروز احتیاج به اصلاح این قانون است. وی افزود: در این قانون به جنبه عمومی جرم توجه نشده و امکان اجرای قصاص ندارد؛ به همین دلیل بازدارندگی لازم در آن دیده نمی‌شود.

اینها همه نشان‌دهنده لزوم اصلاح این قانون است. به گفته علیرضارحیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس در روزی که قرار بود فوریت این طرح بررسی شود، ۵۰نماینده به‌عنوان موافق بررسی با فوریت این طرح و ۵ نماینده به‌عنوان مخالف بررسی با فوریت این طرح برای سخنرانی ثبت نام کردند. این طرح ۷ ماده دارد که در مواد آن ضمن آوردن مجازات‌هایی همچون قصاص در مورد موضوع دیه هم تعیین تکلیف شده است.

 خبرگزاری ایسنا در گزارشی به حواشی دیدار قربانیان اسیدپاشی با نمایندگان مجلس پرداخته و به اظهارات عجیب زهرا سعیدی، نماینده مردم مبارکه اشاره کرده است. سعیدی به قربانی اسیدپاشی اصفهان گفت: «شما از دست مجرم قِسِر در رفته‌ای و فقط یک طرف صورتت آسیب دیده است!» وی سپس پرسید: «تکلیف عامل اسیدپاشی چه شد؟» مرضیه ابراهیمی، قربانی اسیدپاشی اصفهان در ادامه از سعیدی درباره حوزه انتخابیه‌اش سؤال کرد و وقتی فهمید او نماینده مبارکه اصفهان است با تعجب خطاب به او گفت:

«واقعا متأسفم که شما نماینده اصفهان هستید و نمی‌دانید عاملان حادثه اسیدپاشی اصفهان هنوز مشخص نشده‌اند و به من می‌گویید قِسِر در رفته‌ای!» نماینده مردم مبارکه نیز در ادامه خطاب به ابراهیمی و سایر قربانیان حاضر در مجلس گفت: «ما پیشنهاد اعدام را در طرح تشدید مجازات اسیدپاشی داشتیم و فکر می‌کنم شما هم همین را می‌خواهید.» ابراهیمی پاسخ داد: «من شخصا نه قصاص می‌خواهم نه اعدام، بلکه حبس ابد می‌خواهم. قرار نیست این چرخه خشونت ادامه داشته باشد. این افراد هم از حبس ابد بیشتر می‌ترسند.»

کد خبر 441120

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha