سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: با تصویب هیئت وزیران بورس نفت خام و فرآورده های نفتی طی دو مرحله در کشور راه اندازی می شود.

به گزارش دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت؛ هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی با راه اندازی بورس نفت خام و فرآورده های نفتی جمهوری اسلامی ایران طی دو مرحله بورس نفت خام و  بورس فرآورده‌های نفتی همانند محصولات پتروشیمی و یا فرآورده‌های پایین دستی مانند قیر، روغن‌های پایه و نظایر آن موافقت کرد.

بر اساس این مصوبه وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است تا پایان بهمن ماه 1386 نسبت به راه اندازی بورس فرآورده های نفتی اقدام نماید و وزارت نفت و شرکت‌های تابعه و وابسته موظفند نسبت به عرضه کلیه محصولات و مشتقات فرآوری شده نفتی خود در بورس یاد شده براساس مقررات مربوط اقدام نمایند.

همچنین تعهدات قبلی در مورد صادرات و توزیع یارانه ای مشمول این بند نمی باشد.

بر این اساس به منظور راه اندازی بورس نفت، ‌کار گروهی با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های نفت‌، امور اقتصادی و دارایی، امور خارجه و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با مسئولیت وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل و نسبت به فراهم آوردن مقدمات مربوط با رعایت قوانین و مقررات مربوط و همکاری دستگاه‌های ذی ربط اقدام نماید.

بر اساس این گزارش پس از انجام مراحل فوق الذکر وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است نسبت به راه اندازی بورس نفت خام با همکاری سایر دستگاه‌های ذی ربط اقدام نماید.

کد خبر 44112

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز