دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کشف یک شکاف چند میلیمتری در قدیمی‌ترین نیروگاه هسته‌ای سوئد یک بار دیگر به بحث و جدل در مورد ضرورت به روزرسانی تجهیزات نیروگاه یادشده دامن زده است.

کشف شکاف خطرناک در نیروگاه هسته‌ای سوئد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یاهو نیوز، شکاف مذکور در نیروگاه هسته‌ای Ringhals-۲ سوئد در سواحل غربی این کشور شناسایی شده است.

نیروگاه یادشده در منطقه‌ای به وسعت ۷۰۰ متر مربع تأسیس شده است. شرکت دولتی مالک این نیروگاه که Vattenfall AB نام دارد، قصد ندارد برای تعمیر راکتور این نیروگاه قدیمی هزینه‌های بالای لازم را انجام دهد.

برای محافظت از قلب راکتور مذکور و صفحات فولادی متعدد آن تنها از یک لایه بتن به ضخامت یک متر استفاده شده که در مورد کافی بودن این تمهیدات امنیتی نگرانی‌هایی وجود دارد. از همین رو برخی نمایندگان مجلس سوئد بر ضرورت صرف هزینه به منظور برطرف کردن نگرانی‌های خود در این زمینه اصرار دارند.در مقابل برخی دیگر از نمایندگان کنگره سوئد با تعطیلی موقت این نیروگاه برای بازسازی و تعمیر آن مخالف بوده و می‌گویند این کار به خصوص در آستانه فصل گرما باعث کمبود برق در سوئد می‌شود.

راکتورهای فعلی فعال در این نیروگاه که در سال‌های ۱۹۷۵ و ۱۹۷۶ تأسیس شده اند فاقد سیستم‌های خنک کننده مستقل هستند و به همین علت و بر اساس قوانین جدید تنها تا سال ۲۰۲۰ برای فعالیت مجاز خواهند بود.

در حال حاضر، Vattenfall AB تنها برای به روز کردن دو راکتور جوان‌تر نیروگاه یادشده برنامه ریزی کرده است.

کد خبر 441036

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha