همشهری آنلاین: رئیس صندوق‌ ضمانت صادرات گفت: ۱۱۳ میلیون دلار خسارت برای صادرکنندگانی که در عراق فعالیت دارند پرداخت شده است.

افروز بهرامي

افروز بهرامی، در نشست اتاق مشترک ایران و عراق گفت: اگر در روند صادرات، ریسک‌های سیاسی و تجاری رخ دهد، بازگشت وجوه حاصل از صادرات را با مخاطره مواجه می‌کند.

وی صندوق ضمانت صادرات را تامین کننده امنیت مالی صادرکنندگان دانست و درباره خدمات این صندوق گفت: بیمه ‌نامه‌های صادراتی صندوق پس از تحریم‌ها ارزش بیشتری پیدا کرده و تنها جایگزین ال. ‌سی می‌تواند باشد.
رئیس صندوق‌ ضمانت صادرات ادامه داد: پیش از این تنها بانک‌ها می‌توانستند ضمانت‌نامه مبتنی بر قرارداد صادر کنند، اما در شرایط تحریم، صندوق ضمانت صادرات شروع به صدور این ضمانتنامه کرده تا مشکل صادرکنندگان حل شود.

وی اعلام کرد: در صندوق ضمانت صادرات ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار پوشش ریسک داریم که شامل پنج درصد صادرات غیرنفتی می‌شود. هدف این است که ضریب نفوذ خدمات بیمه‌ای به ۱۰ درصد، یعنی استاندارد جهانی برسد. بهرامی با تاکید بر اهمیت کشورهای همسایه به خصوص در شرایط تحریم، گفت: هم اکنون سهم واردات ایران از ۱۵ کشور همسایه تنها ۲.۵ درصد است.

وی مجموعه پوشش بیمه‌ای این شرکت را ۳.۵ میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: ۶۳۰ میلیون دلار از تعهدات جاری یعنی ۴۰ درصد آن به صادرکنندگان عراق اختصاص یافته که نشان‌دهنده تمرکز ویژه صندوق روی این کشور همسایه است.

به گفته بهرامی، ۱۱۳ میلیون دلار خسارت برای صادرکنندگانی که در عراق فعالیت دارند پرداخت شده است.

در پایان این نشست، توافقنامه‌ای بین صندوق ضمانت صادرات و اتاق مشترک ایران و عراق امضا شد.

کد خبر 440558

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha