چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم کانوی بازیگری که با صداپیشگی باب اسفنجی در یادها مانده است در ۸۵ سالگی درگذشت.

تيم كانوي

 تیم کانوی صدا پیشه انیمیشن «باب اسفنجی» و از ستاره‌های شوی کارول برنت در ۸۵ سالگی چشم از جهان بست. کانوی که از سال ۱۹۵۶ در عرصه کمدی شناخته شد و ستاره فیلم‌های کمدی چون «نیروی دریایی مکهیل» و شوی تلویزیونی «کارل برنت» بود، چهار جایزه امی برای نقش‌آفرینی‌های تلویزیونی‌اش در این مجموعه دریافت کرده بود.

او پس از طی این موفقیت‌ها در نقش باب اسفنجی صداپیشگی کرد.

این بازیگر که در لس‌آنجلس درگذشت، به دلیل عوارض ناشی از اختلال مایعات تجمع شده در مغزش از دنیا رفت. وی چندی پیش جراحی مغز انجام داده بود.

با انتشار خبر درگذشت این بازیگر موجی از ابراز همدردی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شد. کانن اوبراین در سوگ وی گفت: هیچکس نتوانست مرا با صدایی بلندتر از تام کانوی بخنداند.

لری ویلمور از کانوی به عنوان همیشه همیشه همیشه بامزه یاد کرد و کیتی گریفین نوشت: او یک استعداد گسترده داشت؛ یک غول کمدی بود.

کانوی که زاده اوهایو بود در طی دوران بازیگری‌اش ۱۳ بار نامزد دریافت جایزه «امی» برای نقش آفرینی‌های تلویزیونی شده بود.

صداپیشگی در انیمیشن‌هایی چون «باب اسفنجی» و «اسکوبی دو» از فعالیت‌های اواخر عمر اوست. در جدیدترین انیمیشن از این مجموعه با عنوان «باب اسفنجی: اسفنج بیرون از آب» نیز او در نقش باب صحبت کرده بود.

او ۲ بار جایزه امی را برای حضور در نقش‌های مهمان در سریال‌های تلویزیونی کسب کرد که یکی برای بازی در «مربی» در سال ۱۹۹۶ و دیگری برای «۳۰ راک» در سال ۲۰۰۸ بود.

کد خبر 440544

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha