چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل استاندارد تهران هشدار داد که امکان تقلب در طلای آب ‌شده وجود دارد و مردم برای سرمایه گذاری آن را خریداری نکنند.

طلا

به گزارش ایرنا از اداره ‌کل استاندارد استان تهران، محمودرضا طاهری در بازدید از واحدهای طلاسازی به منظور بررسی چالش ‌ها و مشکلات تولیدکنندگان گفت: با توجه به افزایش ناگهانی نرخ طلا و استقبال گسترده مردم برای سرمایه ‌گذاری در این صنعت، خرید و فروش طلای آب ‌شده در بین عوام مرسوم ‌شده و از آنجا که تنها مصنوعات طلای دارای کد شناسایی از سوی این اداره‌ کل معتبر و قانونی است، ضرر و زیان ناشی از معاملات طلای آب‌شده متوجه خود خریدار است و از لحاظ قانونی امکان پیگیری و جبران زیان آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های به عمل‌آمده، معمولا عیار طلای ‌آب‌ شده که در آزمایشگاه‌هایی غیر از آزمایشگاه‌های همکار استاندارد، عیارسنجی می‌شوند، دارای مغایرت بوده و مردم عادی تنها حین فروش آن و با آزمون مجدد توسط خریدار، متوجه این تقلب و ضرر می‌شوند.
طاهری تاکید بر اجباری بودن درج کد استاندارد بر روی مصنوعات طلا، از شهروندان خواست تا مصنوعات دارای کد شناسایی استاندارد خریداری کنند.

کد خبر 440522

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha