چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیش از ۱۵مرکز و انبار زیرزمینی موادسوختی قاچاق صبح امروز، چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت، در چند عملیات همزمان در حومه شهر زاهدان شناسایی و از آنها مقادیر زیادی سوخت قاچاق کشف شد که امکان افزایش این تعداد نیز وجود دارد.

قاچاق سوخت انبار

به گزارش ایرنا، محمد محبی، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان با بیان این خبر، اظهار داشت: تعدادی اتوبوس مسافربری، نفتکش و خودروهای سبک و سنگین که در قاچاق سوخت فعالیت داشتند توقیف و روانه پارکینگ شدند. وی بیان کرد: شبکه بزرگ قاچاق سوخت در حومه زاهدان با این عملیات و اقدام ها متلاشی شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متاسفانه بیشتر سوخت‌های قاچاق کشف شده در استان از سایر استان‌ها وارد می‌شود. وی ادامه داد: سوخت قاچاق ابتدا در مراکزی دپو و سپس به روستاهای مرزی برای انتقال به کشورهای همسایه منتقل می‌شود.

استان سیستان و بلوچستان به سبب موقعیت خاص جغرافیایی و قرار داشتن در همسایگی دو کشور نیازمند سوخت (پاکستان و افغانستان) و تفاوت فاحش قیمت موادسوختی در ۲ سوی مرز همواره مورد طمع قاچاقچیان و سودجویان بوده به طوری که موادسوختی قاچاق را از سایر استان ها به این استان منتقل و در انبارهایی در حاشیه شهرها و روستاهای مرزی دپو و سپس توسط قاچاقچیان داخلی و خارجی به آن سوی مرزها قاچاق می‌شود. بر اساس برخی گزارش ها، روزانه حدود ۵ میلیون لیتر سوخت از مرزهای این منطقه قاچاق می‌شود.

کد خبر 440512

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha