چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز به علت پیش‌بینی وقوع صاعقه در ارتفاعات لازم است کوهنوردان از صعود به مناطق مرتفع و کوهستانی خودداری کنند.

پیش‌بینی صاعقه در ارتفاعات

 به گزارش ایرنا، فریبا گودرزی روز چهارشنبه گفت‌: برای امروز (۲۵ اردیبهشت) بعد از ظهر و اوایل شب استان‌های ساحلی خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرق دامنه‌های زاگرس جنوبی، بخش‌هایی از مرکز، جنوب، جنوب شرق، بخش‌هایی از شمال شرق و هرمزگان رگبار و رعد و برق و وزش بادهای شدید رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: شدت این شرایط در استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال شرق تهران، ارتفاعات سمنان، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، مناطق جنوب کرمان، شمال هرمزگان، فارس و جنوب سیستان و بلوچستان خواهد بود که به علت وزش باد شدید حتی احتمال شکستن شاخه درختان نیز وجود دارد.

وی به هم‌وطنان این مناطق توصیه کرد در بعد از ظهر و به‌ویژه اوایل شب از نشستن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و به علت وقوع صاعقه در ارتفاعات این مناطق کوهنوردان از رفتن به ارتفاعات بپرهیزند.

به گفته وی پنج‌شنبه و جمعه در بیشتر مناطق کشور باران‌های بهاری ادامه دارد.

گودرزی با استناد به پیش‌بینی‌های هواشناسی گفت: امروز وزش بادهای شدید در شمال سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد که موجب بروز گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

وی گفت: پنج‌شنبه نیمه شمال شرق کشور کاهش دمای ۴ تا ۷ درجه‌ای خواهد داشت.

  • رعد و برق در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز بعد از ظهر در تهران احتمال وقوع رعد و برق، باران پراکنده و وزش باد شدید وجود دارد، کمینه دمای امروز صبح پایتخت ۲۰ درجه بود و بیشینه دمای تهران امروز به ۲۹ درجه بالای صفر خواهد رسید.

گودرزی گفت: شهرکرد با دمای ۶ درجه بالای صفر و اهواز ۴۴ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کد خبر 440503

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha