مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: معاون شهردار تهران از مرکز ارتباطات شهرداری تهران خواست تا اظهارات شهروندان درباره تک‌تک اقدامات شهرداری نمود ویژه‌ای در این مرکز داشته باشد، چرا که به گفته اشرفی،  صدای مردم باید به طور مستقیم شنیده شود.

بازديد اشرفي و اماني از روابط عمومي شهرداري

هم‌زمان با گرامیداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی، شهربانو امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران و سکینه اشرفی، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با سرپرست و کارکنان مرکز ارتباطات دیدار کردند.

به گزارش شهرنوشت، بحث و تبادل نظر در خصوص فعالیت ها و بازدید از مجموعه، از برنامه‌های حضور شهربانو امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران و سکینه اشرفی معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران بود.

سکینه اشرفی، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران هم ارتباط دو جانبه میان روابط عمومی‌ شهرداری تهران با شهروندان و ذینفعان را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: این موضوع از این جهت اهمیت دارد که شهرداری شان شهروندی هم دارد و به نوعی نماینده شهروندان تهرانی است. بنابراین ارتباطات باید به صورت دوسویه ایجاد شود.

اشرفی افزود: بیشتر اخبار روابط عمومی‌ها اخبار مرتبط با مسئولان، مدیران و کارشناسان شهری است، اما این‌که تا چه اندازه حرف‌ها و مشکلات و انتقادهای شهروندان را در میان این اخبار در نظر بگیریم، رسالت بسیار مهمی است. باید کمپین‌هایی در سطح شهر ایجاد و از مردم درباره توقع و انتظاراتشان از مدیریت شهری پرسش شود، انتشار پرسشنامه و نظرخواهی به تنهایی کافی نیست. اشرفی به تاکید پیروز حناچی، شهردار تهران بر اثربخش بودن اقدامات شهرداری بر کیفیت زندگی شهروندان اشاره کرد و گفت: اگر اثربخشی در کارهای شهرداری نباشد گویی دور باطلی را سیر می کنیم، بی آن‌که کوچک‌ترین اثری بر زندگی شهری مردم داشته باشیم.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، افزایش تحریم ها علیه کشورمان را سبب سخت تر شدن شرایط عنوان کرد و یادآور شد: شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است و در تحریم‌ها هم معمولا دولت ها تحریم‌ می شوند، بنابراین این جاست که شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی می تواند میان شهرهای جهان پیوند ایجاد کند. به دنبال همین مباحث، از هفته آینده با معاونت بین‌الملل مرکز ارتباطات شهرداری، مسائل مربوط به مجمع شهرداران و کمیته زنان را پیگیری خواهیم کرد.

اشرفی همچنین به بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد اشاره کرد و از پیگیری مسائل مربوط به ساختار ادارات روابط عمومی های مناطق در راستای اصلاح ساختار شهرداری تهران خبر داد.

شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران هم در این نشست از اقدامات مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران تشکر کرد و یکی از مهم ترین وظیفه‌های مدیریت شهری در دوره جدید و در سال ۹۸ را افزایش خدمت‌رسانی به مردم و بالا بردن امید به زندگی عنوان کرد.

او همچنین از روابط عمومی ها خواست نسبت به اطلاع رسانی درباره انتخابات شورایاری ها کمک کنند.

پوریا سوری، سرپرست مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در نشست مشترک با معاون شهردار تهران و عضو شورای شهر، به شرایط اقتصادی کشور و تاثیر آن بر شهرداری کلانشهرها اشاره و بر لزوم افزایش کارآیی و استانداردسازی مجتمع‌های خدمت رسان وابسته به شهرداری مانند نمایشگاه بوستان گفت‌وگو تاکید کرد.

او در توضیح اقدامات مرکز ارتباطات شهرداری تهران به برنامه تلویزیونی «تهران سلام» که از آپارات و شبکه های مجازی منتشر می‌شود و به شکل اتاق خبر است، اشاره کرد.

سیدمجتبی تقوی نژاد، معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران نیز در ادامه در توضیح اقدامات معاونت متبوعش اظهار کرد: سیاست‌گذاری، راهبری و نظارت بر مجموعه ادارات روابط عمومی مناطق، معاونت‌ها، ادارات کل، سازمان‌ها و شرکت‌ها، هماهنگی دبیرخانه کلانشهرها، ارزیابی مناطق، برگزاری و تحلیل محتوای ملاقات مردمی، تایید صلاحیت حرفه‌ای مدیران روابط عمومی، تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های ارتباطی و مواردی که مرتبط با سطوح ارتباطی شهرداری تهران با شهروندان است، از اقدامات معاونت روابط عمومی محسوب می شود.

او به برخی از مشکلات مرکز ارتباطات شهرداری اشاره کرد و گفت: ادارات روابط عمومی معاونت‌های این مرکز بودجه مستقل ندارند. بودجه روابط عمومی مناطق نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی نداشته و در سال گذشته هم بیش از ۵۰ درصد از بودجه ابلاغی به مناطق، تخصیص نیافت.  

تقوی نژاد از معاون شهردار تهران، افزایش بودجه مناطق در سال ۹۸ یا تخصیص کامل بودجه مصوب شده را خواستار شد و افزود: ساختار ادارات روابط عمومی ها در مناطق ساختار معیوبی است. از طرف دیگر به اذعان مدیران شهری مجموعه روابط عمومی شهرداری تهران جزو پرکارترین پرسنل شهرداری هستند که باید ۲۴ ساعته و به صورت شبانه‌روزی در دسترس باشند، اما به لحاظ چارت مصوب بیشتر مناطق فقط ۲ کارشناس دارند و سایر پرسنل پست مصوب ندارند که این خود سبب کاهش انگیزه خواهد شد.

معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران گفت: باتوجه به این‌که در هفته روابط عمومی هستیم تقاضا داریم به طور ویژه نسبت به اصلاح ساختار روابط عمومی ها کمک شود تا این وعده را همین هفته به همکارانمان در روابط عمومی مناطق بدهیم.

کد خبر 440502

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha