چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
۰ نفر

ساعت ۹ صبح است و بانوان سرپرست خانوار و کارآفرین منطقه که هریک هنر و مهارتی دارند یکی یکی از راه می‌رسند و مشغول چیدن اجناس خود روی میزها می‌شوند.

روزبازار

اینجا روز بازارهای خوداشتغالی خانه فرش و هنر منطقه است که فرصت مناسبی برای کسب و کار و ارائه محصولات بانوان سرپرست خانوار فراهم کرده‌است. محصولات دست‌ساز بانوان هنرمند و سرپرست خانوار منطقه از همان اول صبح که اجناس خود را روی میز می‌چینند و محصولاتشان را به نمایش می‌گذارند، کارشان با رفت‌وآمد مشتریانی که بیشترشان بانوان هم‌محله‌ای هستند، آغاز می‌شود. در این بازارچه، بانوان هنرمند هریک با مهارتی که دارند، محصولاتی مانند زیورآلات، موادغذایی، ترشی خانگی، پوشاک، صنایع‌دستی، کیف، سرویس آشپزخانه، محصولات عفاف و حجاب، ظروف سفالی و... عرضه می‌کنند و با قیت مناسب و کیفیت مطلوب در معرض فروش قرار می‌دهند. شهروندان نیز می‌توانند با خرید از این بازارچه‌ها، بانوان سرپرست خانوار را حمایت کنند.  

  •  اجاره میز با ۲ هزار تومان 

این بازارچه با هدف حمایت از بانوان ایجاد شده‌است. «سارا تمیزکار» مدیر خانه فرش و هنر منطقه دراین‌باره می‌گوید: «روزانه بانوان سرپرست خانوار و بدسرپرست بسیاری برای کار و اجاره غرفه و تأمین معیشت زندگی به خانه فرش مراجعه می‌کردند. این انگیزه در من ایجاد شد که با مشارکت شهرداری منطقه، بازارچه‌های خوداشتغالی ایجادکنم. اکنون حدود یک سال با هدف توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار، حمایت از تولید ملی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای آنها، روزهای شنبه و چهارشنبه در این مرکز بازارچه دایر است و بانوان کارآفرین فقط در صورت تمایل و فروش محصولات خود می‌توانند روزی ۲ هزار تومان بابت اجاره میز بپردازند. » او می‌افزاید: «در ۲ هفته پایانی سال نیز قرار است این بازارچه رنگ و بوی خاصی بگیرد و با غرفه‌های عیدانه پذیرای هم‌محله‌ای‌ها باشد. » خانه فرش و هنر منطقه۱۳ در خیابان دماوند، چهارراه خاقانی، میدان چایچی قرار دارد و ۷۷۴۷۳۳۲۱شماره تماس مرکز است.

کد خبر 440477

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha