چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
۰ نفر

علی‌الله‌سلیمی-دبیرتحریریه:محیط‌زیست شهری و نشانه‌های طبیعت در حاشیه شهرهای بزرگ، از جهات گوناگون برای ساکنان این شهرها اهمیت دارد.

علی‌الله‌ سلیمی

به‌ویژه اینکه شواهد موجود نشان می‌دهد که محیط‌زیست در حاشیه شهرهای بزرگ در مقابل توسعه بی‌رویه محیط‌های شهری به شدت آسیب‌پذیر شده و بی‌مسئولیتی برخی از شهروندان می‌تواند این مسئله را حادتر کند. این مسئله در مناطق حاشیه‌ای شهر بیشتر مشهود است. از جمله در بخش حریم منطقه ۴ که این روزها قسمت‌هایی از آن به محلی برای تخلیه انواع نخاله‌های ساختمانی تبدیل شده است. البته تدابیر لازم برای انجام اصولی این کار از سوی مسئولان شهری اندیشیده شده اما رفتارهای ناصحیح برخی از شهروندان موانعی در این مسیر ایجاد می‌کند که نیاز به اقدامات اساسی و چند سویه برای کنترل کامل این رفتارهای مغایر با حفظ محیط‌زیست دارد. جاده تلو و محله حکیمیه مکان‌های آشنا در این خصوص هستند که از مدت‌ها قبل محل‌ تردد کامیون‌های حمل نخاله‌های ساختمانی بوده و هستند و این روزها رفتارهای غیراصولی برخی از رانندگان کامیون‌ها در این مسیر مشکلات متعددی را برای ساکنان این محدوده و محیط‌زیست پیرامون این منطقه ایجاد کرده است.

کامیون‌های حامل نخاله‌های ساختمانی باید از بزرگراه شهید بابایی مستقیم به گود آبعلی بروند، ولی برخی از رانندگان متخلف مسیرشان را به سمت محله حکیمیه تغییر می‌دهند و بار نخاله‌های ساختمانی را در این محله خالی می‌کنند. این رفتارها اغلب در ساعات شبانه و با استفاده از تاریکی محیط انجام می‌شود و مغایر با مسئولیت‌های شهروندان است. شاهدان محلی می‌گویند هر شب حداقل ۴ یا ۵ کامیون حامل بار نخاله‌های ساختمانی، ده‌ها تن نخاله ساختمانی را در جاده تلو معابر داخل محله حکیمیه خالی می‌کنند و مأموران خدمات شهری باید برای پیشگیری از تصادف، قبل از روشن شدن هوا نخاله‌های ساختمانی را از جاده تلو و داخل محله حکیمیه جمع‌آوری کنند. بی‌مسئولیتی برخی از رانندگان کامیون‌ها در این مسیر، نیاز به تجدید نظر آنها در این نوع رفتارهای غیراصولی دارد که امید می‌رود این افراد با بازاندیشی در رفتارهای غیرمسئولانه خود به حل مشکل نخاله‌های ساختمانی در جاده تلو و محله حکیمیه کمک کنند تا این معضل برای همیشه از این محدوده برچیده شود.

کد خبر 440471

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha