همشهری آنلاین: خالد الفالح وزیر انرژی عربستان گفت: در حملات پهپادی صبح امروز سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه نیروهای یمنی به این کشور و تأسیسات حیاتی آن دو ایستگاه پمپاژ نفت هدف قرار گرفته و آسیب دید.

خالد الفالح

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، وزیر انرژی عربستان گفت که در حمله هواپیماهای بدون سرنشین «دورن» حامل بمب نیروهای یمنی دو ایستگاه پمپاژ نفت شرق به غرب که از این لوله ها نفت از مناطق شرقی این کشور به بندر ینبع در ساحل غربی انتقال می یابد، هدف حمله قرار گرفته اند و در اثر حمله ایستگاه شماره ۸ این خطوط نفتی دچار آتش سوزی شد که مهار شده است.

براساس این گزارش شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) انتقال نفت از این خطوط را متوقف کرده است.

منابع نظامی یمنی صبح امروز سه شنبه گزارش دادند که در واکنش به حملات مستمر ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در جریان یک عملیات نظامی، با هفت پهپاد تأسیسات حیاتی سعودی را هدف حمله قرار دادند.

الفالح مدعی شد که حادثه ای که اخیرا ضد تأسیسات حیاتی در خلیج فارس رخ داد تنها منافع عربستان را هدف قرار نداده بلکه امنیت انتقال انرژی در سطح جهانی و اقتصاد آن را هدف قرار داده و بار دیگر ثابت می کند

که باید با همه طرف های تروریستی که اینگونه اقدامات تخریب گرانه را مرتکب می شوند از جمله شبه نظامیان حوثی در یمن که از سوی ایران حمایت می شوند، مواجهه کرد.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

مرکز حقوق بشر یمن، اوایل فروردین امسال مجموع کشته های حملات ائتلاف عربی به این کشور را شانزده هزار وپنج نفر اعلام کرد که از این تعداد ۳ هزار و ۵۴۷ تن را کودکان و ۲هزار و ۲۷۱ را زنان تشکیل می دهند.
شمار زخمی های حملات ائتلاف عربی به یمن نیز به ۲۴ هزار و ۹۶۷ تن رسیده است که از این تعداد۳ هزار و۵۶۸ کودک و ۲هزار و ۵۶۰ نفر زن هستند.

براساس این گزارش علاوه بر کشته و زخمی شدن بیش از ۴۰ هزار یمنی در جنگ چهارساله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و همراهی امارات، بسیاری از زیرساخت های یمن به کلی نابود شدند.

در این حملات ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر، سه هزار و ۲۱۶ راه مواصلاتی و پل، ۲۸۴ نیروگاه تولید برق، هزار و ۶۲۳ منبع و شبکه آبرسانی و ۸۶۹ مرکز دولتی در استان های مختلف یمن نابود شدند.

کد خبر 440384

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha