همشهری آنلاین: نتایج یک گزارش نشان می‌دهد که سوء مدیریت پسماندها به مرگ سالانه یک میلیون نفر در جهان منجر می‌شود.

پسماند

به گزارش ایسنا، سوء مدیریت پسماندها موجب می‌شود سالانه صدها هزار نفر در کشورهای در حال توسعه بر اثر بیماری‌های قابل پیشگیری جان خود را از دست بدهند و زباله‌های پلاستیکی بُعد جدید و خطرناکی را به این معضل اضافه کرده‌ است.

در کشورهای فقیر اغلب پسماندهای شهری جمع‌آوری نمی‌شود و انباشت آن عاملی برای شیوع بیماری‌هاست. موسسه خیریه Tearfund در انگلیس در گزارشی اعلام کرد ۴۰۰ هزار تا یک میلیون نفر در نتیجه سوء مدیریت زباله جان خود را از دست می‌دهند.

در حالی که سوء مدیریت پسماندها از دهه‌های گذشته مشکل‌ساز بوده، رشد آلودگی‌ها و زباله‌های پلاستیکی که در محیط زیست تجزیه نمی‌شود وضعیت موجود را وخیم‌تر کرده است. زباله‌های پلاستیکی مجرای آب را مسدود کرده و موجب جاری شدن سیلاب می‌شود که در نتیجه آن شاهد شیوع بیماری‌های ناشی از آب آلوده خواهیم بود.

به گزارش روزنامه گاردین، در گزارش این موسسه آمده‌ است: هر ثانیه یک دستگاه اتوبوس دو طبقه مملوء از زباله‌های پلاستیکی در کشورهای در حال توسعه سوزانده شده یا معدوم می‌شوند. برخی از پسماندها پس از معدوم شدن، مواد شیمیایی مضری را در محیط زیست منتشر می‌کنند و به میکروپلاستیک‌ها تجزیه می‌شوند که تاثیرات آن‌ها در کشورهای فقیر به درستی مورد مطالعه قرار نگرفته‌ است.

کد خبر 440366

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha