سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
۰ نفر

کاوه آهنگران - سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان: براساس دستورالعملی که در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی وجود دارد، به‌صورت دوره‌ای از اماکن تاریخی بازدید و توصیه‌های ایمنی به آنها ارائه می‌شود.

میدان امام خمینی اصفهان

با این وجود بارها هشدار داده شده که اگر حادثه‌ای در میدان امام خمینی(ره) رخ دهد به دلیل ازدحام جمعیت در بازارها، عبور و مرور برای ما سخت می‌شود.

لوله‌کشی‌های شهری برای استفاده و مستقر کردن ماشین آتش‌نشانی در نزدیکی مکان‌های تاریخی، از جمله پیش‌بینی‌های انجام شده آتش‌نشانی اصفهان برای حریق در این مکان‌هاست، چراکه اگر بخواهیم ۱۰ هزار لیتر آب برای اطفای حریق یک بنای تاریخی استفاده کنیم، چیزی از آن باقی نمی‌ماند. به همین دلیل پمپ‌های جدید خریداری کردیم که آب را پودر می‌کند و آب کمتری مصرف می‌کند، اما قدرت مانور بیشتری دارد. این پمپ‌ها استفاده فراگیری دارند چون اگر طبقه سوم منزل مسکونی دچار حریق شود و بخواهیم از حجم سنگینی از آب استفاده کنیم، این واحد مسکونی نابود می‌شود که به دلیل پیشگیری از تخریب خانه‌ها و اماکن تاریخی، همه ماشین‌های آتش‌نشانی را به این پمپ‌ها مجهز کردیم.

آموزش اطفای حریق برای نگهبان‌ها و کسبه‌ میدان امام خمینی(ره) برگزار کردیم و پیش‌بینی‌های لازم برای اطفای حریق اماکن تاریخی اصفهان را انجام داده‌ایم. از دیگر اقداماتی که برای ایمنی میراث فرهنگی انجام شده می‌توان به آموزش ویژه نیروهایی اشاره کرد که در ایستگاه‌های اطراف میدان امام(ره) هستند. آنها نسبت به‌ کل بازار شناسایی جامعی دارند. همچنین مسئولان این ایستگاه‌ها را از با تجربه‌های سازمان آتش‌نشانی اصفهان قرار دادیم. علاوه بر این ۲ ایستگاه مخصوص میدان امام(ره) و سه ایستگاه پشتیبانی دیگر هم داریم.

کد خبر 440316

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha