سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

محله جنت‌آباد مرکزی در حدود ۱۰ سال است که به یکی از محله‌های اقتصادی منطقه تبدیل شده و بازار و بازارچه‌های متعددی در خیابان‌های گلستان و ۲۰ متری این محله فعال است.

مجتمع تجاری

«اسدالله کاظمی» دبیر شورایاری محله جنت‌آباد مرکزی به ساخت ۲ مجموعه تجاری بزرگ در این محله اشاره می‌کند و می‌گوید: «تغییر کاربری یک محله مسکونی به محدوده اقتصادی و تجاری باید بر اساس استانداردهای مشخص و کارشناسی انجام شود. اینکه در حاشیه خیابان‌های محله مراکز تجاری بزرگ ساخته می‌شود مسلماً تغییرات زیادی در کالبد فیزیکی محله ایجاد می‌کند. ما در این محله به اندازه کافی با مشکل کمبود پارکینگ و گره‌های ترافیکی مواجه هستیم و نمی‌دانم بعد از افتتاح این مراکز تجاری چه اتفاقی می‌افتد. »

کاظمی با ابراز نگرانی درباره ساخت مجموعه تجاری بزرگ بام‌لند در حاشیه تقاطع بزرگراه شهید آبشناسان و جنت‌آباد مرکزی می‌افزاید: «تقریباً ۲ سالی می‌شود که کار ساخت این مجموعه آغاز شده است اما امکان بازدید از آن فراهم نیست. کمبود ظرفیت پارکینگ و نبود جای پارک در این تقاطع موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود. »ساخت مراکز تجاری، بازارها و مال‌های عظیم چند سالی است که در منطقه ۵ رشد چشمگیری داشته است.

«رجبعلی خسروآبادی» درباره توسعه این مراکز تجاری به‌خصوص مجموعه بام‌لند در محله جنت‌آباد مرکزی می‌گوید: «طی سال‌های اخیر مراکز تجاری زیادی با کارکرد خدماتی، تجاری و گردشگری در منطقه ۵ ساخته شده است که این مسئله به نوبه خود مشکل‌ساز نیست. اما جانمایی بسیاری از این مراکز تجاری و مشکلات ترافیکی آنها از کج‌سلیقگی دست‌اندرکاران آنها بوده است وگرنه بازارها و مجتمع‌های تجاری برای شهر لازم هستند اما اینکه در کجا و چگونه باید از آنها استفاده کرد مهم است. این همان نکته‌ای است که ما در دوره مدیرت جدید شهری در اولویت قرارداده‌ایم. »

کد خبر 440308

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha