مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تبدیل به قطب آب شد.

دانشگاه امير كبير

به گزارش ایسنا، دکتر رضا مکنون عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اعلام این خبر گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تبدیل به قطب علمی آب در میان دانشگاه‌های کشور شده است تا از این طریق فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها را هماهنگ کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تلاش‌های دکتر معتمدی رئیس دانشگاه به عنوان قطب آب در میان دانشگاه‌های کشور انتخاب شده است، گفت: بر این اساس، دانشگاه صنعتی امیرکبیر باید برای ۱۰ سال آینده در زمینه آب برنامه‌ریزی داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به بروز سیل در کشور تاکید کرد: پس از بروز این حادثه در برخی از شهرها و روستاهای کشور دولت به دانشگاه‌ها اعتماد کرد و بررسی موضوع را به دانشگاه‌ها واگذار کرد. باید بستری فراهم شود که نتایج فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها در خصوص سیل و سیلاب به صورت کامل اعلام شود تا از نتایج این بررسی‌ها به نحو احسن استفاده شود.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نقش دانشگاه‌ها در حل مسائل و مشکلات جامعه و کشور بسیار پررنگ است، بنابراین باید زمینه‌ای فراهم شود که دانشگاه‌ها در مسائل اجرایی کشور بیشتر وارد شوند.

وی اضافه کرد: موضوع یکپارچه‌نگری در بررسی مسائل بسیار مهم است و در خصوص بررسی سیل نیز این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: در خصوص موضوع سیل باید مسائل مختلف مورد توجه قرار گیرد، به طور مثال دره رودها باید کارکرد خود را داشته باشند، نه اینکه دچار دستکاری حساب‌نشده انسانی شوند.

دکتر مکنون خاطرنشان کرد: همچنین در مسئله سیل باید به این موضوع توجه شود که در حریم رودخانه‌ها نباید ساخت و ساز انجام شود.

وی گفت: دولت اگر به دانشگاه‌ها میدان دهد، این مراکز می‌توانند در راستای رفع نیازهای کشور و جامعه فعالیت‌های موثری داشته باشند.

کد خبر 440240
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha