همشهری آنلاین: ظرفیت نهایی پذیرش در دوره‌های کاردانی به کارشناسی سال ۹۸ تعداد ۲۶۴ هزار و ۵۸۴ نفر است؛ این در حالی است که تنها ۸۵ هزار نفر در این دوره ثبت‌نام و انتخاب رشته کردند.

كلاس درس

به گزارش مهر، حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان این مطلب گفت: فرصت شرکت در دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸ در ۲۱ اردیبهشت ماه پایان یافت و بر اساس آمار نهایی ۸۵ هزار و ۵۴۷ نفر در این آزمون ثبت‌نام کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: پذیرش دانشجو در ۶۶ کد رشته‌ امتحانی کاردانی به کارشناسی صورت می‌گیرد که پذیرش در ۵۰ کد رشته بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل مقطع کاردانی) و پذیرش در ۱۶ کد رشته بر اساس آزمون صورت می‌گیرد. آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸ برای آن دسته از رشته‌های امتحانی که پذیرش آنها با آزمون است در روز جمعه ۱۱ مرداد ۹۸ برگزار خواهد شد.

توکلی خاطرنشان کرد: به منظور مساعدت برای داوطلبان شرکت در ۵۰ کد رشته بدون آزمون که پذیرش در آنها بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل مقطع کاردانی) صورت می‌گیرد مهلت مجددی در روزهای ۷ تا ۱۱ مرداد نیز در نظر گرفته شد.

وی اظهار داشت: ظرفیت نهایی پذیرش در آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۹۸ تعداد ۲۶۴ هزار و ۵۸۴ نفر است.

کد خبر 440238
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha