همشهری آنلاین: گزارش دولتی تازه منتشر شده از بازار کتاب چین نشان می‌دهد که کودکان چینی در سال گذشته میلادی هر یک ۴۰ کتاب الکترونیکی خوانده که این رقم بیانگر رشد فزاینده بازار کتاب‌های الکترونیک در این کشور است.

کودکان چینی سال گذشته، هر یک ۴۰ کتاب الکترونیکی خوانده‌ بودند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از سایت الکتوالیته،در این گزارش آمده که حدود ۲۵۰ میلیون کودک چینی در سال ۲۰۱۸، مخاطب کتاب‌های الکترونیکی بوده که در نتیجه آن حدود ۵۰۰ میلیارد یوان چینی ( ۷۳ میلیارد دلار) سرمایه جذب این بازار شده است.

این گزارش هم‌چنین به شناسایی روند محبوبیت کتاب‌های الکترونیک در میان کودکان چینی پرداخته و نشان داده که کتاب‌های با تم حیوانات در میان کودکان از محبوبیت فراوانی برخوردار بوده که این کتاب‌ها موضوع بیش از ۸۰ درصد کتاب‌های الکترونیکی پرطرفدار را نزد کودکان چینی شامل می‌شوند. علاوه بر این کتاب‌های الکترونیک با محتوای فرهنگی بومی و ملی در رتبه بعدی کتاب‌های پرطرفدار در میان کودکان این کشور قرار دارند.

والدین چینی در سال ۲۰۱۸ تمایل بیشتری برای تهیه کتاب‌هایی الکترونیک برای کودکانشان از خود نشان داده و به ویژه نسل و پدر و مادرانی که بعد از سال ۱۹۹۰ میلادی به دنیا آمده‌اند به نظر می‌رسد که به فرهنگ الکترونیک توجه بیشتری داشته و حاضر به پرداخت هزینه بیشتری برای آن  هستند. این آمار همچنین نشان می‌دهد که این والدین اغلب ساکن شهرهای شانگهای و پکن بوده که عمده مراکز فرهنگی در چین به شمار می‌روند.

کمپانی تجارت الکترونیکی چینی که به علی بابا شناخته می‌شود گزارش می‌دهد ۳۰ میلیون خواننده به صفوف بازار کتاب‌های الکترونیک افزوده شده‌ که مبلغی حدود ۵۵ میلیاد دلار، حاصل فروش کتاب‌های الکترونیک در این کشور توسط این شرکت را در سال ۲۰۱۸ شامل می‌شود.

افزایش روبه‌رشد بازار کتاب‌های الکترونیک در چین با توجه تغییر ذائقه جوانان چینی به سمت کتاب الکترونیک و تغییر تدریجی در عادت‌های مطالعه چینی‌ها به نظر می‌آید روزهای خوبی را در آینده برایش رقم بزند.

کد خبر 440171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =