سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۶:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنان رهبر معظم انقلاب درباره ادعای اخیر پاپ،دیدار محمود احمدی نژاد از ونزوئلا و مصاحبه وی با مجله تایم، مهم‌ترین عنوان‌های مطبوعات را در روز 28 شهریور به خود اختصاص دادند.

اغلب روزنامه‌های صبح تهران با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب فرازی از سخنان ایشان را تحت عنوان "پاپ،فریب خورده‌است" را برای تیتر اول خود برگزیدند.

مقام معظم رهبری در بخشی از سخنان خود که در دیدار با دست اندرکاران ستاد اقامه نماز بیان شد،با اشاره به سخنان اخیر پاپ گفتند:"ما از بوش توقع نداریم ،چرا که برای قدرت‌ها و کمپانی‌های غارتگر جهانی کار می‌کند، اما این سخنان از یک مقام ارشد روحانی بسیار مایه تأسف وتعجب است.

دیگر خبر مهمی که  مطبوعات ایران در روز 28 شهریور نسبت به پوشش آن اقدام کردند، سفر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران به ونزوئلا و دیدار وی با هوگو چاوز رییس جمهور این کشور بود، روزنامه قدس در این باره نوشته‌است: محمود احمدی نژاد در جریان سفر به ونزوئلا با هوگو چاوز دیدار کرد و هر دو رییس جمهور بر اتحاد خود در برابر آمریکا تاکید کردند.

همین روزنامه افزوده است:در نخستین روز سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به ونزوئلا 19  سند همکاری به امضای مقامات دو کشور رسید.در جریان سفر احمدی نژاد به ونزوئلا همچنین نشان عالی ونزوئلا به وی اهدا شد.

روزنامه اعتماد ملی نیز با انتخاب عکس جلد مجله تایم که طرحی از احمدی نژاد بر آن چاپ شده بود خبر دوم خود را به مصاحبه رییس جمهور ایران با  این مجله آمریکایی اختصاص داد.

احمدی نژاد در بخشی از این مصاحبه و با اشاره به نامه‌ای که اخیرا به بوش ارسال شده بود، گفت:"من به رییس جمهوری بوش پیشنهاد کردم رفتارش را عوض کند تا همه چیز تغییر کند.

روزنامه آفتاب یزد اما خبر و عکس اول خود را به پیشنهاد هسته‌ای شیراک اختصاص داد.به نوشته این روزنامه، رییس جمهوری فرانسه با ارایه یک پیشنهاد دو گانه به ایران و کشور‌های 1+5 خواستار عدم ارجاع پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت در مقابل توقف غنی سازی اورانیوم ازسوی ایران با هدف از سر گیری مذاکرات شد.

کد خبر 4401

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز