یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به این که هوای پایتخت در حال حاضر در شرایط سالم قرار دارد، گفت: طی برخی ساعات امروز (۲۲ اردیبهشت) شرایط برای افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها فراهم می‌شود.

افزایش موقتی غلظت ذرات آلاینده در هوای تهران

به گزارش ایسنا، حسین شهبازی با بیان این که پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان‌دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی طی صبح امروز (۲۲ اردیبهشت) است، اظهار کرد: طی امروز همراه با ازدیاد تردد خودروها شرایط برای افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها فراهم می‌شود.

وی با اشاره به این که به‌تدریج با تغییر شرایط جوی در طول روز بر سرعت باد و میزان ابرناکی طی برخی ساعات افزوده می‌شود، تصریح کرد: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا با وجود افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات امروز (۲۲ اردیبهشت) وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در شرایط سالم قرار خواهد داشت.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: با تداوم این شرایط جوی تا فردا (۲۳ اردیبهشت) انتظار می‌رود در برخی ساعات صبحگاه بر غلظت آلاینده‌ها افزوده شود همچنین برای برخی ساعات افزایش ابر و وزش باد به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه پیش‌بینی می‌شود.

به گفته شهبازی، این شرایط جوی پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوای پایتخت را به دنبال دارد همچنین دمای هوا در تهران تا روز آینده افزایش جزیی خواهد یافت.

وی در پایان با بیان این که کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۵۵ در شرایط سالم قرار داشت، گفت: کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۶۵ همچنان در شرایط سالم است.

کد خبر 440096

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha