همشهری آنلاین: قائم مقام ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از عزم این ستاد به منظور احداث نمونه بومی گلخانه دریایی با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در سواحل مکران و بوشهر خبر داد.

گلخانه دریایی در جنوب کشور احداث می‌شود

به گزارش ایرنا، جهانگیر پرهمت در خصوص احداث این گلخانه‌ها گفت: ستاد آب و خشکسالی معاونت علمی در نظر دارد تا با استفاده از ظرفیت فناوری‌های جدید و دانش بنیان، گلخانه دریایی را با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر احداث کند.

وی افزود: مقرر شده تا امسال به صورت پایلوت در دو شرایط آب و هوایی در سواحل مکران و بوشهر این گلخانه‌های دریایی را احداث کنیم.

پرهمت در ارتباط با تفاوت گلخانه‌های معمولی و گلخانه‌های دریایی نیز گفت: در گلخانه‌های دریایی با استفاده از آب دریا، هوا و انرژی خورشیدی کار تأمین انرژی و خنک کردن سیستم داخل گلخانه انجام می‌شود. اما گلخانه‌های معمولی در محیط بیرون قرار دارند و باید دمای مناسب برای رشد گیاه را تأمین کنند و برای این نیاز به تأمین انرژی از سایر منابع است.

وی با بیان این که در گلخانه‌های دریایی برای خنک کردن داخل گلخانه از آب دریا استفاده می‌شود و جریان آب روی بخش‌هایی از سازه گلخانه قرار داده می‌شود، افزود: جریان باد هم موجب خنکی شده و رطوبت مورد نیاز گلخانه تأمین می‌شود و بخش عمده رطوبت و انرژی مورد نیاز از طریق آب دریا و انرژی خورشیدی تأمین می‌شود.

کد خبر 440089

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha