دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۱:۵۳
۰ نفر

معادن بافق نخستین سهام حاضر در بورس تهران بود که در 100 روز نخست سال 85سهامدارانش را به سود ۱۰۰درصدی رساند.

به گزارش همشهری، بررسی کارنامه عملکرد ۱۰۰ روزه سهام شرکتها در تالارهای مبادلات بورس تهران حاکی است: در این دوره سهامداران ۲۳ شرکت فعال در بازار سهام با بیش از ۲۰درصد سود به خانه هایشان رفته اند که در این میان سهام معادن سودآورترین سهام در بورس لقب گرفته، به طوری که پس از معادن بافق که قیمت سهام آن در ۱۰۰ روز گذشته ۱۰۰درصد بالا رفته و به طور متوسط روزی یک درصد سود نصیب سهامدارانش کرده، ارزش دارایی سهامداران شرکت فرآوری مواد معدنی نیز ۸۷درصد و قیمت سهام فولاد کاویان ۶۴درصد رشد کرده است.

در این مدت سهامداران دو شرکت ماشین آلات تراکتورسازی و باما نیز سودهای بالاتر از ۵۰درصد را از محل سرمایه گذاری در بورس کسب کرده اند. در ۱۰۰ روز سپری شده از سال ۸۵ قیمت سهام ماشین آلات تراکتورسازی ۵۶درصد بالا رفته و سهام باما نیز با ۵۰درصد رشد قیمت روبرو شده است.

قند پارس، پلی اکریل، درین کاشان، داده پردازی و داروسازی سبحان، پنج شرکت دیگری هستند که نامشان در جمع ۱۰ شرکت اول بازار از نظر رشد قیمت سهام دیده می شود.

براساس این گزارش، بانک پارسیان و سایپا در ۱۰۰ روز گذشته پرطرفدارترین سهام بورس تهران به حساب می آمدند به طوری که تعداد خریداران سهام بانک پارسیان به ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر نزدیک شد و ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در صف خرید سهام سایپا ایستادند. ایران خودرو نیز با جذب ۹ هزار و ۵۰۰ خریدار، رتبه سوم را در جمع سهام پرطرفدار بورس به خود اختصاص داد.

در ۱۰۰ روز گذشته ارزش سهام بانک پارسیان ۵/۱درصد افت کرده و سهامداران سایپا و ایران خودرو به ترتیب شاهد رشد ۱۰ تا ۱۲درصدی ارزش دارایی های خود بوده اند.

ظرف ۱۰۰ روز سپری شده از سال ،۸۵ سهامداران ۲۳ شرکت فعال در بورس تهران شاهد صدور یکهزار دستور خرید برای شرکت هایشان بوده اند. اما آمار پردازش شده نشان می دهد خودروسازان پرطرفدارترین سهام بورس در این مدت بوده اند به طوری که از بین ۷ شرکت اول بازار از نظر تعداد خریداران نام چهار شرکت، یعنی سایپا، ایران خودرو، پارس خودرو و ایران خودرو دیزل به این گروه اختصاص دارد.

براساس این گزارش، در ۱۰۰ روز اول سال ۸۵ بیشترین حجم نقدینگی بازار صرف بازار گردانی سهام غدیر شد. در این مدت یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای خرید ۴۰۵ میلیون سهم غدیر و کمک به تعادل قیمت سهام آن در بازار پرداخت شد.

کد خبر 44

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز