همشهری آنلاین: رییس بنیاد امور بیماری‌های خاص از راه اندازی مرکز درمانی سرطان تا پایان امسال خبر داد و گفت: بیش از ۶۰۰میلیارد تومان برای ساخت و تجهیزات مرکز درمانی سرطان از سوی خیران هزینه شده است.

رئيس بنياد بيماري‌هاي خاص

به گزارش ایرنا،  فاطمه هاشمی،  به مناسبت بیست و سومین سالروز تاسیس بنیاد امور بیماری‌های خاص در یک نشست خبری افزود: در این مرکز درمانی خدمان بطور رایگان به بیماران سرطانی ارایه می‌شود.

وی اضافه کرد: بنیاد امور بیماری‌های خاص پل ارتباطی بیماران و نهادها است، سالانه ۳۰تا ۵۰هزار بیمار به این بنیاد مراجعه می‌کنند و کمک‌های درمانی و دارویی می‌گیرند.

هاشمی اضافه کرد: در حال حاضر بیمارستانی نیز در مسگر آباد ساخته شده است و بیماران خاص خدمان رایگان دریافت می‌کنند.

وی گفت: دو مرکز نقاهت گاه نیز در ساری و قزوین برای بیماران سرطانی و ام. اس نیز در حال ساخت است تا این بیماران که خانواده‌هایشان توانایی نگهداری از آن‌ها را ندارند، رسیدگی شوند.

هاشمی افزود: بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان ردیف بودجه ای بیناران خاص است و بنیاد امور بیماری‌های خاص مشکلات را بررسی کرده و از طریق نهادهای زیربط به طور قانونی پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین اکنون مراکز درمانی در تهران، رفسنجان، شهر بابک، بجنورد، بروجرد و شاهرود توسط این بنیاد وجود دارد و بیماران خاص خدمات ارایه می‌دهد.

هاشمی از اختصاص بودجه برای بیماران اوتیسم خبر داد و گفت: اوتیسم یک اختلال است که این بیماران نیازمند دریافت خدمات درمانی هسنند.

هاشمی در ادامه به راه اندازی ۱۰۰مطب دیابت در سراسر کشور از سوی بنیاد امور بیماری‌های خاص اشاره کرد و گفت: در این برنامه پزشکان عمومی از سوی این بنیاد در زمینه بیماری دیابت آموزش می‌بینند و در مطب‌ها مراقبت‌های درمانی را برای بیماران انجام می‌دهند.

رییس بنیاد امور بیماری‌های خاص افزود: قرار است این برنامه در هزار مطب تا پایان سال انجام شود.

هاشمی اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های موجود ۱۱ درصد جمعیت کشور دیابت دارند و حدود۰ ۷درصد بیماران دیالیزی مبتلا به دیابت هستند.

هاشمی اضافه کرد: بیماری دیابت عامل بسیاری از بیماری‌ها است و مردم باید در بخش پیشگیری، تشخیص و درمان آن توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه کمبودهای دارویی بیماران خاص نیز در این بنیاد پیگیری می‌شود، گفت: با توجه به شرایط موجود کمبود دارویی برای بیماران خاص وجود ندارد اما در چند ماه آینده ممکن است مشکلاتی در این زمینه بوجود آید که با برنامه ریزی‌های انجام شده از سوی وزارت بهداشت و بنیاد امور بیماری‌های خاص جای نگرانی نیست.

کد خبر 439735

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha